Sıcaklar ve gri su uygulaması

Devrim boruların yerini değiştirip durur



Havalar uzun süredir çok sıcak. Sadece bizler ve küçük dostlarımız değil doğa için de fazla bu sıcaklar bence. Haftalardır yağmur yağmadı. Biz de dayanıyoruz şebeke suyuna.

Bu arada bizim burada kuyu olayı olamıyor malesef. Su çıkmıyormuş. Karşımızda otobüs garajı var araştırmışlar su bulmuşlar ama çok yetersizmiş. Biraz yukarımızda Dokuz Eylül'ün Tınaztepe Kampüsü var. Oradada hala çıkarmaya çalışıyorlarmış...

Neyse daha önce de yazmıştım. Biz kullandığımız her suyu yeniden değerlendiriyoruz. Mutfak yaptırırken ikinci bir hat döşettim borularla su direk bahçeye akıyor. Geçen yıl da Devrim banyomuza bir boruluk delik deldi. (Yukarıdaki resimde de görülüyor) Duş suları da yine borularla bahçeye gidiyor direkt. Üst katımızında banyo suları üst bahçemizi suluyor.Genellikle çamaşır makinasının suyunu da alırım. Merdiven yıkarken falan kullanırım. Olmadı yan arsaya akıyor ki oralara da ağaçlar diktik.
Fotoğraflardan da görülüyor ya mutfağın suyunu verdiğimiz alan inanılmaz yeşil. Ne kadar sulasak da şebeke sulama yeterli olmuyor. Her yaz gelen yüklü fatura da cabası.

Bahçeli evlerde oturanların rahatlıkla yapabileceği bir uygulama bu aslında. Dünya susuzluğa doğru emin adımlarla ilerliyor! Ve bu kuraklığın, kirliliğin tek nedeni biz insanlarız. En sinir olduğumda ne biliyor musunuz? Benim alışverişte evdeki mevcut poşetleri ya da kendi diktiklerimi kullanmamı için ya da suyu bu şekilde değerlendirmemi gereksiz bulan insanların dünyanın S.O.S. vermesini görememesi.....

Yorumlar

  1. SBizim gibi bilinçli kişiler artıyor Saadet.Artmak zorunda.Bizim lojman da da balkon giderleri bahçeye bağlı.O yüzden balkonlara sık sık su döküyorum.Lojman olunca sulama yetersiz.

    YanıtlaSil
  2. Evet gerçekten benzer şeyler düşünmüşüz, düşünüyormuşuz. Biz sadece kendimiz için değil gelecek için de yapıyoruz ne yapıyorsak. Söyleyerek değil, yaparak örnek olmak için. Devam...

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel düşünmüşler Nazan. Artıyor artmasına da bence çok yavaş.


    Tijen haklısın. Devam....

    YanıtlaSil
  4. canım harikasın susuz kalınınca düşünülmemeli önlemler kalıcı ve daim olmalı. kutluyorum sizi.

    YanıtlaSil
  5. Bizim böyle bir şansımız bireysel olarak yok ama yazlıkta da burada da site arıtma su ile bahçe bakımını yapıyor. Yanlız seninkinde anlamadığım bir şey var siz arıtma işlemini nasıl yapıyorsunuz?
    Ben yazlıkta mevya sebze yıkayınca veya çay sularını döküyorum da deterjanlı su özellikle duştan ve mutfaktan zarar vermiyor mu?

    YanıtlaSil
  6. Banyo, çamaşır makinası gri su (daha temiz) bulaşık makinası mutfak siyah su (yanık yağlar asitli temizleyiciler nedeniyle) olarak geçiyor aslında. Ama bizim evde kızartma olmaz yanık yağ olayı da kesinlikle yoktur. Aşırı aşındırıcı dekarjanlarda kullanmam ben. Bir çamaşır suyu dezenfektan olarak ki o da ölçülüdür.
    Direk çamaşır makinasının suyunun aktığı yerde geçen yıl domates büyümüştü kendiliğinden görmeliydin. Hiç zarar vermiyor yani. Devrim bir ziraatçı arkadaşıyla görüşmüş O da kireç çözücü, tuz ruhu gibi temizlik maddelerinin, yanık yağlarının toprağa asıl zararı verdiğini söylemiş.

    Duşta aynen sabun az şampuan (pek kullanılmıyor artık o da bizde)
    Araştırdığımız kadarıyla toprağa zarar vermiyoruz. Gözle görünür etkileri ise olumlu. Bitkiler canlı.

    YanıtlaSil
  7. Hatice kesinlikle haklısın. Susuz kalınca kalacağız zaten. Ötesi yok bu işin. İnanki insanların duyarsızlıklarına hayret ediyorum ben. Yok yani dünya bağıra bağıra elden gidiyor sonuçta....

    YanıtlaSil
  8. canım bu duyarlılıgın benıde cok memnun ettı...bu mubarek gunlerde bol sevap oluyor..hemde cevre bılıncı....

    hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
  9. Hiç bilmediğim bir konuydu Adadenizim, teşekkür ederim verdiğin bilgilere. Gri suyu duymuştum ama ön arıtılma yapılıyor sanıyordum ne yalan söyleyeyim. Ben de Frosh ürünleri ve beyaz sabun kullanıyorum temizlikte, bir de buhar:)

    YanıtlaSil
  10. Frosh ürünerini biliyorum da gittiğim maketlerde hiç denk gelmedim ben. Büyüklerde bile. Arap sabununa döndüm büyük oranda. Çamaşır suyu ise malum ondan vazgeçemiyorum ama ölçülü.
    Peki buhar temizliğinden memnun musun. Merak etiğim bir konu ama çevremde kullanan hiç yok...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder