sıcak diye birşey olmasa.....

 Donmuş üzümlerimiz...




Ada'nın müsvette sepeti epey karışmış aradığını bulamayınca "düzeltmelisin" dedim. Abi  çalışırken Deniz oyun oynarsa kavga çıkar. O'na da bez verdim kitalığın tozunu aldı....



Ada'nın sözüdür. Hoşuna gitmezse ".....diye birşey olmasa" der hemen. Ben de "sıcak diye bir şey olmasa" diyorum artık. Gerçekten boğucu bir hava var. Ne sabahları uyanabiliyorum (malum sıcaklarda oksijen azalıyor uykumuzu alamıyoruz) ne ciddi bir işe el atabiliyorum. Geçen ölçtüm güneşte 50 dereceydi. Hadi biz yine kapalı çatımızın altındayız dışarıda çalışmak durumunda olanlar...
Çocuklarda bunaldı, Deniz'de isilikler başladı resmen. Eee çözüm üretmek lazım. Bizim leğenimiz devrede gün içinde. Görüldüğü gibi ne bulurlarsa atmışlar suyun içine. Bir de bahçemin kara  üzümlerini ayıklayıp dondurucuda beklettim. Ben severim zaten donmuş meyveyi çocuklar buna bayıldılar. Dün azıcık tattırdım. Sonra da "yarında yemek isteyen ayıklar ona göre" dedim. Bir güzel ayıkladılar.

Yorumlar

  1. Hepinize kolay gelsin. Ankarada da hava bir felaket öğlen tatilinde dışarı çıkmadım bugün. Donmuş üzüm iyi fikir. Bol serinlikler.

    YanıtlaSil
  2. Bu yıl daha bir kötü sanki Dilek. Topluca katlediyoruz dünyayı gibi geliyor bana...

    YanıtlaSil
  3. Üzümün manzarası bu sıcakta bana da ilaç gibi geldi.Öğlenler sıcak ama en azından akşamları serin oluyor..Yeşilsiz Ankara'nın tek iyi yanı bu..

    YanıtlaSil
  4. Son 10 yıl belkide 15 yıldır bir tuhaflık var zaten mevsimlerde. Bilmiyorum belki hatırlarsınız. (zamanı tam hatırlamıyorum ama) İlk bu mevsim tuhaflıkları başladığında bir El Nino diye bir sıcak su akıntısıyla birlikte ortaya çıkmıştı. Bu da atmosfere bağlı olarak değişiyor tabii. Ardından bilim adamları birde El nina dediler. Oda dişisiymiş bu akıntının. Ama her ikiside birbirinin tam zıttı. Ha tabii açgözlü doyumsuz ve umursamaz insanlar olarak da bizler dünyayı etkileyen olumsuz ama rutin olabilen bu doğa olaylarının yanısıra, oldukça destekliyoruz ters olan herşeyi ve dünyayı mahfetmeye devam ediyoruz....

    YanıtlaSil
  5. haklısın canım yaa çok sıcak şu an biraz esinti var ama sıcak esiyor tabii.

    kolay gelsin toplamak zor gelince dağıtmamayı öğrenirler inş:)))) ( biraz zor tabiii)

    üzüm olayını denemedi hiç atayım bugün biraz dolaba sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Nazan burda akşam-sabah farkı yok sanki. Ben yazı severim de bu kadar sıcak çok çok fazla..


    Dilek açıkcası ben insanların suçu olduğuna inanıyorum. Çok çok basit yapabileceklerimizi bile yapmıyoruz. Çoğu kişi aman benim yapmamla nolcak deyip boşveriyor.


    Hatice dağıtma konusunda süperler. Oyuncak sepeti direk boşaltılır, içinden gereken oynanır gerisi ortalıkta bekler. Ben arada bir görünür kızıveririm o zaman toplarlar hemen.

    Üzüm güzel oluyor bu arada. Soğuk şeyleri seviyorsan tabiki. Her çoğu meyvenin donmuşuna bayılırım...

    YanıtlaSil
  7. kışın soğuktan çok şikayet ettiğim için şimdi sesimi çıkaramıyorum:D ama mevsim hep bahar olsa ne güzel olurdu:)
    donmuş üzüm hmmm güzel görünüyor denemek lazım, afiyet olsun;)

    YanıtlaSil
  8. üzümler gerçektende serinletici görünüyor...Çocuklara sıcaklarda eğlenceli birşeyler bulmak gerekiyor siz en iyisini yapmışsınız...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder