kayısı çekirdeği zehirliymiş....


Dün çocuklar uyuduktan sonra Devrim'le birlikte House seyretmeye karar verdik. Yanımıza dondurmamızı da aldık. Ben dondurmaya tarçın ve badem koyarak yemeyi çok severim. Üstüne atıveririm öylece. Bu kez akşamüstü kırdığım kayısı çekirdeklerini kullandım. Bol kayısı çekirdeği az dondurma...Acımsı acımsı hoşuma gitti. 45 dakikalık diziyi seyredip kalkınca başım dönmeye, midem bulanmaya başladı. Sanki ayaklarımdaki güç kaybomuştu. Resmen denge kaybı başladı. Uzandım geçer diye.Olacak gibi değil daha da artınca kendimi kusyama zorladım.
Devrim hadi acile gidelim dedi ama ben "dalga geçerler kayısı çekirdeği için gidilirmi" deyip yattım. Bu arada aşırı şiddetli başağrısı da başladı. Kasıklarımda ağrı falan.... Sabaha şiddetli ağrı kaldı sadece. Bu durumda vakayı kusturmak iyiymiş ki bilmeden onu doğru yapmışım ben.
Sabah ilk iş meraktan internete baktım. Meğersem benim kayısı çekirdeği zehirli bir madde olan siyanid içeriyormuş. Ölüm vakaları falan yaşanmış. Burada, burada Özellikle çocuklar açısıdan risk varmış. Benim hiç bilmediğim bir konuydu iyiki çocuklarıma yedirmemişim bir daha da kırıp yenmesine izin vermem zaten. 

Yorumlar

  1. Öncelikle geçmiş olsun. Benim de evde 1 kutu kırılacak kayısı çekirdeğim var, nolcak şimdi :) Çocukken çok kırar yerdik, bir şey de olmazdı. Geçenlerde pazardan alırken pazarcı abla çok tatlı çekirdeğini bile atmayın kırın yiyin deyince aklıma geldi de çekideklerini ayırmıştım.

    YanıtlaSil
  2. Ege saol. Açıkcası benim kayısı çekirdeklerine bakış açım fazlasıyla değişti. Ama siyanür acı ve olgunlaşmamış çekirdeklerde olurmuş okuduğum kadarıyla. Tatlısı yenir diyen de var....

    YanıtlaSil
  3. Ben de geçen sene Malatya'dan arkdaşın getirdiğini yemiştim, bir şey olmadı Saadet.Belki bazı kayısı türleri için geçerlidir. Yine de yazdığın iyi olmuş, çocuklara yedirmem artık..

    YanıtlaSil
  4. bizde tüketiriz yıllardır. İlk kez başıma geldi. Ama insan ürküyor yine de. Aynen en çok çocuklar için korktum ki dün Deniz'le birlikte kırmıştık. Heveslenip benim gibi bolca tüketseydi....

    YanıtlaSil
  5. çok geçmiş olsun canım ucuz atlatmışsın,aman dikkat et kendine....bizim buralarda kayısı çekirdeği acı ise onu kırıp suda bekletirler ve suyunu 3-4 defa değiştirirler ve yüzeyindeki kabuğu soyup sonra kuruturlar ve yerler,beyaz beyaz demekki zararlıymış....

    YanıtlaSil
  6. bende çocukluğumdan beri severim ve de yerim taki 30 uma gelirken birinin zeh,rlenmesiyle öğrenmiştim.şimdi kim hatırlamıyourm ama kulağıma küpe olmuş bir iki senedir yemiyorum.çok çok çok güçmiş olsun çok şükür fazla birşey yok allahtan.bu arada eşimin kardeşide elmanın çöpünü(şu tam orta kısmı olurya orasını) elmayla birlikte ısırmış ve zehirlenmişti yani bilmediğimiz ve masum gördüğümüz meyveler bile tehlikeli olabiliyor bazen.

    YanıtlaSil
  7. Tülin bir arkadaşımda acı çekirdeği yemediklerini söyledi. Ben hiç bilmiyordum. Teşekkür ederim bu arada. Akşamdan kalma gibi komik bir durumdayım şu anda:))


    sezobigo ben de elmanın tamamını yiyenlerdenim aslında. Hiç sorun yaşamadım bu yaşıma kadar. Ama sabah meraktan nette araştırınca elmanın çekirdeğinde de siyanür olduğuna denk geldim.

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun canım, allah korumuş iyi ki kusmuşsun...eşim de çok sever kayısı çekirdeğini, hatta dolapta sakladığım bir avuç çekirdek de vardı atıcam şimdi onları...

    YanıtlaSil
  9. Geçmiş olsun,bunu ben de yeni öğrendim,ve daha yakın zaman kadar kayısı çekirdeklerini hep yedim,Allah korumuş..

    YanıtlaSil
  10. çok geçmiş olsun şimdi iyisindir herhalde ilk kez duydum bende hep kırıp yemeye bayılırdım korktum şimdi asla yemem

    YanıtlaSil
  11. bizde çocukluğumuzda eğlenerek kırar yerdik bende birkaçyıl önce okumuştum ogünden beri çekirdekler çöpe gidiyor.

    eskiden niye birşey olmuyordu da şimdi oluyor onuda anlamış değilim.
    canım çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  12. çok geçmiş olsun canım.Bende bu yazını okuyunca biriktirdiğim kayısı çekirdeklerini hemen atıyorum.Çok korktum Allah Korusun Yağmuruma havanda dövüp yedirecektim.Sen iyiki bilgilendirdin bizi bu konuda.tekrar geçmiş olsun şekerim.

    YanıtlaSil
  13. Geçmiş olsun. Ben de duyarım hep siyanür varmış diye o yüzden korku geldi hiç kırmam.

    YanıtlaSil
  14. Çok geçmiş olsun. Sizin yaşadığınız kötü tecrübe ile ben yeni bişey öğrenmiş oldum. Kendinize iyi bakın.

    YanıtlaSil
  15. Sevdacığım geçmiş olsun, belki arkadaşların dediği gibi belli türlerinde oluyordur. Ben de senelerce kurutup yerim bu güne kadar da karın ağrısı falan yapmadı ama tabii 2-3 tane en fazla yediğim. Yine de dikkatli olmak lazım.Br de biz reçel yaparken kayısı çekirdeklerini kırıp tekrar kayısının içine koyarız onda da böyle bir durum yaşanmadı.

    YanıtlaSil
  16. çoook geçmiş olsun gerçekten çok üzüldüm, bende çok severim kayısı çekirdeğini çocuklarda bayılır aslında yememeye yedirmemeye dikkat edeceğim tekrar çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  17. acemihobici, reyhane benim için de ilk oldu. Attım kalanları zaten. Hani gün içinde yediğim başka birşeyden şüphelensem diyeceğim aam kesinlikle yok.


    Gönül iyiyim teşekkürler. Dün işte öğleden sonraya kadar baş ağrısı ve hafif bir bulantı sürdü. Tabiri caizse akşamdan kalma gibiydim:))


    Hatice bilemiyorum ki. Biz de yerdik çocukluğumuzda. Sonuçta ordan gelen bir kültür. Hatta Devrim iş yerinde kayısı çıktığında çekirdeklerini götürüyorlar dedi. Ben bir avuca yakın yemişimdir. Miktar mı bilemiyorum...


    asosh okuduğum yazıların bazılarında olgunlaşmayan çekirdek diyordu. Ama bu nasıl anlaşılır bilemiyorum. Tek tükten zarar olmaz sanırım.


    Nedret abla bak sen biliyormuşsun. Ben geç kalmışım bu konuda. Hatta şeftali, elmanın çekirdeğindede varmış. Ama onları yeme alışkanlığı olmadığı için sorun yaratmamış hiç...



    Dilek teşekkür ederim.


    Şule miktarla ilgili olabilir. Devrim de 2 tane yedim dedi.. Ama ben bir avuca yakın yemişimdir. Acılığı hoşuma gitti açıkcası. Ama dün bir arkadaştan acılarını yemediklerini öğrendim mesela. Sanırım vücut tolere edemedi bu miktarı


    03bellinda aynen bende korktum kayısı çekirdeğinden. Suç benim yediğim sayıda olabilir ama yine de dikkatli olmaktan zarar gelmez....

    YanıtlaSil

Yorum Gönder