erikten muhabbetler-erik pestili




Dün suyunu yapmıştık pestili fotoğraflamak için tam kurumasını bekledim. Erik bol olunca posasını da değerlendirmenin tarifini bulunca pestil denemesine giriştim. Buradan aldım tarifi ama birebir uygulamadım. Pazardan almadığım için kaç kilo bilemiyorum ama oldukça fazlaydı eriğim. Oldukça büyük bir kovanın neredeyse tamamı doluydu.
Erikleri kaynattıktan sonra çok zedelemeden karıştırarak süzgüde suyunu süzdüm. Posalar ılıdıktan sonra da salça yapar gibi elimle bastıra bastına süzgüde (neredeyse sadece çekirdekler kaldı) posalarını çıkardım. İçine tarifte verilenden çok çok azşeker ve nişasta ekleyerek kaynattım. Temiz bir bezin üstüne yayarak kurutmaya bıraktım.
Buraya kadar sorun yok.Ama üstü kuruyup da ters çevirmem gerektiğinde parçalamadan bu işlemi yapamadım malesef. Zaten tarifte bu aşamad iki kişi olsa iyi olur diyordu.
Peki tadı....Ben çok sevdim ekşimsi olmuş. Hoş benim uyuz Denizim yine sevmedi. Doğal her şeye alerjisi var çocuğun.

Yorumlar

  1. Bu tarifi deneyeceğim Saadet.Baktıkça ben de yapabilirim dedim..

    YanıtlaSil
  2. yapılabilir bir tarif kesinlikle. Sadece ters çevirme aşaması işte. Benim gibi blok değil de parçalı dökersen o sorunda olmaz sanırım. Şekeri de zevke göre ayarlamak lazım. Ben sevmiyorum reçellerde bile meyvenin tadı olmalı...

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık güzel eriğe denk gelirsem demek isterim .

    YanıtlaSil

Yorum Gönder