altından kalkabilecek miyim bakalım.....


Ne zamandır iç geçirerek baktığım patchwork çalışmalarına en kolayından başlayayım dedim. Öyle güzel örnekler var ki nette başladıktan sonra yapanların ellerinden saygıyla öpüyorum açıkcası. Ne zor bir şeymiş....
Öğrencilikten kalma (kullanmıyordum) renkli bir nevresim ve beyaz bir çarşafı bir güzel ütüledim önce. Bir hafta oldu ütüleyeli de başlama cesareti dün geldi anca. Dün akşam benim erkekler parka gidince şerit şerit ölçüp kestim parçaları. O şeritleri kestim ama "vazgeçsem mi bu böyle bitermi" olayı da başladı ben de. Bugün de dikmeye başladım. Önce bir beyaz bir rekli şerit düşünmüştüm çok sıradan geldi. Biraz atraksiyon olsun diye bir kareli bir uzun olarak değiştirdim temamı. Yaptıkça baka baka karar vereceğim. Kendi yatağıma yapıyorum büyük olacak. Şuana kadar yukarıdaki kısmı bitti...
İnternette dolaşırken önce şablon hazırladıklarını görmüştüm. Ama ben elimdekileri değerlendirmek, ne yapabileceğimi görmek için her zaman olduğu gibi yeni kumaş almaya karşıyım. Devrim'in ve benim öğrencilikten kalma bir sürü nevresinimiz var. Takım kullandığımdan onlar öylece duruyorlardı. Bu ilk denemeden sıkılmadan alnımın akıyla çıkarsam uygunlarından bir şeyler yapmaya devam edeceğim.....

Yorumlar

  1. kolay gelsin şekerim ben ilk denememde vazgeçmiştim altına kalıp koy teyelle dik sök ütüle sabır işi vallahi....Ama sen yine başarmışsın büyük bir kısmı bitmiş görünüyor.Ellerine sağlık canım...Altına yorganlama da yaparsan kalıp gibi durur harikada olur...

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Sıkıldım hem de nasıl. Ama çarşafları parçaladım ya bırakmayı yediremedim kendime. Yalnız ben kalıp koymadım, cetvelle ölçe ölçe gidiyorum. O minik minik üçgen, zigzag yapanlar altından nasıl kalkıyorlar... Helal olsun dedim yaptıkça.
    Bu üstü. Altı da olacak daha, kenarlarına falan şerit geçeyim diyorum. Sadece içine bu metrelik elyaflardan mı koymalı başka bir püfü var mı nette ona rastlamadım henüz......

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık kolay gelsin canım. Ben kesinlikle böyle bir şeye yeltenemem. Benim yaptığım iş çabuk bitecek, sonucu hemen görmem lazım:)

    YanıtlaSil
  4. Çoğu bitmiş Saadet.Benimde aklımdadır patchwork ama büyük bir şey başlamaya cesaretim yok.Senin ki bitmiş sayılır.Bu arada gayet güzel olmuş, elyafla daha da iyi duracaktır.

    YanıtlaSil
  5. Kolay gelsin canım merakla bekliyorum.

    takip ettiklerin arasında varmı bilmiyorum linkteki sitede aşamalı yapımlar var takip etmek bile hoşuma gidiyor bak bi.
    http://www.cluckclucksew.com/

    YanıtlaSil
  6. kolay gelsin arkadaşım galiba zor bir çalışma hiç anlamam ama zannedersem sonuç güzel olacak...

    YanıtlaSil
  7. kolay ğelsin canım.zor bir işe kalkışmıssın ama zevklidir.bitmişini merakla bekliyorummm..
    sevğiler...

    YanıtlaSil
  8. Ayy Allah sabır versin sana yaa, kışa saklasaydın bu işleri ya :)) Ben Tv de bir programda izlemiştim Sevdacığım sürekli yanlarında ütü bulunuyor patcwork yapanların yani o kıvırma paylarını zigzagları ütüleye ütüleye hazırlıyorlar önce sonra bir astar üzerine dizip birleştiriyorlar. tırnak ütüsü de yapıyorlar aynı zamanda ben de bir parça deneyeceğim günün birinde ama asla böyle yatak örtüsü falan olmaz minnacık bir şey sırf hevesimi alayım diye.

    YanıtlaSil
  9. Bren senin elinden hiçbirşeyin kurtulamayacağından ve bu örtünün de bittiğinde harika olacağından eminim:)

    YanıtlaSil
  10. Fadiş bende senin gibiyim de kendimi kırmam lazım artık. Hep pratik hep kolaycılık ciddi bir şey yapamıyorum.



    Nazan öyle gibi ama arkası da var. Onu da yine parça kumaşlarla değerlendireyim diyorum...

    Hatice bilmiyordum bu siteyi bakacağım hemen. Teşekkür ederim:)))


    Gönül zor ama. Ben yine de azıcık kolaycılığa kaçıyorum, kolay bir şeylerden başlıyorum. Altıgenler çok güzel de onları hiç yapamazmışım gibi geliyor...


    Halime teşekkür ederim:))


    Şule haklısın öyle ince ince yapıyorlar. Ama dediğim gibi ben biraz kolaya kaçtım. Cetvelle ölçüyorum, salona genişçe serip serip ölçü alıyorum. Ütüyü de tek tek değil ama arada genel olarak yapıyorum. O dikişlerin tek tek ütüleyeyim dedim sıcakta baydı. Nasıl olsa içte kalacak diye sırakıverdim.:(((


    Banu deme öyle. Ben sabırsızımdır. Kolay olup bitivermeli bana iş. Bu öyle olmadı. İlk gün ön yüz bitti gibi. Hafta sonu malum Urla, dinlenme, herkes evde olmadı. Hafta içi yeniden mesai bakalım....

    YanıtlaSil
  11. takipteyim aslında zor olduğu aşikar ama nebileyim bende yapmak isterdim şimdi değil ama ileri için yapacaklarım arasında sana da kolay gelsin zira bu lafa ihtiyacın var gibi:))
    kolaylıklar dilerim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder