ev yapımı


İçine ne koydukları bile belli olmayan katkı maddeleri yüzünden her şeyi evde yapmaya çalışır olduk. Benimkiler kola tüketmezler, kırk yılın başı gazoz alırız. Ama meyve suyunu severler. Pikniğe gidiyorsak ya da bahçede biz çay içiyorsak onlara da meyve suyu şart oluyor.
Ben de meyve suyumu kendim yapıverdim dün. Hafif yumuşamış erik ve kayısı geçen yıldan dondurucuya koyduğum mürdüm eriğini suda kısık ateşte iyice yumuşayana kadar pişirdim. Ilıyınca eriklerin çekirdeklerini çıkardım. Rondodan geçirdim. Toplam 2 litre olan meyve suyuma sadece 4 kaşık şeker ekledim. Tadı gayet güzel oldu. Tabiki bence. Geçen yıl Deniz posalı diye içmemişti benim  yaptığımı. Bakalım bu yıl ne olacak.

Yorumlar

  1. en güzelini yapmışsın canım bu sıcak havalarda içine buz da koyarsın ohhh mis gibi...afiyet olsun

    YanıtlaSil
  2. bende senin gibi ne yapsam da ev yapımı olsun diye çırpınırım ve de severimde.görüntü güzel eee organik da daha ne olsun.
    hıı evet afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  3. ben de evde kalan yumuşamış meyveleri hep meyvesuyu yaparım. hazır olanlarda raf ömrünü uzatan dünya kadar katkı maddesi var

    YanıtlaSil
  4. canım ince bir tülbentten yada sık gözlü bir süzgeçten süzüp posasından ayırabilirsin ben öyle yapıyorum benimkilerde sevmez posalı olunca.

    ellerine sağlık canım en güzeli evde yapmak zaten. sevgiler

    YanıtlaSil
  5. asosh saol,

    sezobigo her gün duyduklarımızdan sonra şaşırdık zaten neyi nasıl yapsak da çocukları sağlıklı beslesek diye...


    Sergun hergün yeni bir şeyi "alınmayacaklar" listesine alır oldum bugünlerde. Kimi maddeyi tanıdık ama kimini hiç bilmiyoruz ne yapacak yıllar içinde çocuklarımıza...


    Hatice tülbent aklıma gelmemişti. Güzel fikir teşekkür ederim.
    Blogculuğun en güzel yanlarınden biri bu işte. Tecrübeleri paylaşmak:))

    YanıtlaSil
  6. asosh saol,

    sezobigo her gün duyduklarımızdan sonra şaşırdık zaten neyi nasıl yapsak da çocukları sağlıklı beslesek diye...


    Sergun hergün yeni bir şeyi "alınmayacaklar" listesine alır oldum bugünlerde. Kimi maddeyi tanıdık ama kimini hiç bilmiyoruz ne yapacak yıllar içinde çocuklarımıza...


    Hatice tülbent aklıma gelmemişti. Güzel fikir teşekkür ederim.
    Blogculuğun en güzel yanlarınden biri bu işte. Tecrübeleri paylaşmak:))

    YanıtlaSil
  7. süpersin , en güzelini yapıyorsun, hiç almamak lazım hazır meyve sularını ama:(

    YanıtlaSil
  8. öyle de alıyoruz yine de. Hele piknikte falan çocuklara da içecek bir şeyler gerekli. O zaman kutu meyve suları kurtarıcı oluyor malesef...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder