kakalak alerjisi duymuş muydunuz?

 (o çirkin böceğin resmini koyasım gelmedi. Ben güzelleriminkini ekledim)

Kakalak alerjisini duymuş muydunuz? Ada atopik olduğu halde açıkcası ben ilk kez duydum.
Cuma günü Deniz'e üçüncü kez deri alerji testi yapıldı. İlk ikisinde birşey çıkmamıştı ama doktor "küçük daha. Deniz'de kesin alerji var" dediği için devam..Sonuç Devrim'i de beni de hem şaşırttı hem güldürdü. Deniz'de kakalak alerjisi varmış. Yüksek ihtimalle ev akarlarına ve toza karşı da var ama henüz ortaya çıkmamış. Nereden gelir bu alerji? Böceğin salgıladığı tükürük alerjenmiş. Evde şu anda yok ama evi ilk aldığımızda vardı. Deniz yeni doğmuştu o yıl. Düzenli ilaçlama ile çarçabuk kökünü kuruttum ama belki de o zamanlardan bir şey. Bilemiyoruz artık önümüze bakacağız. Akarlara karşı savaşılacak şimdi...
Sabahtan beri nette bu iki alerji türü ile ilgili ne varsa okudum. Akarlardan kurtulmak pek de kolay değilmiş, temizlik falan kar etmiyormuş. İlk işi yün olan yorganlarını değiştirdim. Halı kalkacak. En zoru çok sevdikleri ve bir dünya olan peluş oyuncakları kaldırmak olacak. Özellikle Ada bayılıyor onlara. İçi dolu oyuncaklarda akar yuvasıymış.  Alerjiye karşı elektrik süpürgelerini de araştırmaya başladım. Deniz'de astım da çıktığı için daha bir dikkat isteyecek gibi.
Yani evin her yerine yerleşen toza karşı savaş gözümde nasıl büyüyor anlatamam.
Görünen tozu almak da yetmiyormuş, yatakların, koltukların derinlerinde gizleniyormuş akarlar. Zaten sinir olup toz alır dururdum, şimdi baktığım her tekstil ürünü bana düşman gibi gelecek....

Yorumlar

  1. Bu çocuklar büyüyene kadar işimiz var.
    Ne kadar dikkat etsekte biryerden illa bişey çıkıyor.Kakalak alerjisini ilk defa duyuyorum daha neler duyucağız bakalım:)
    sana kolay gelsin arkadaşım küçük beyede geçmiş olsun.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim Yeşim. Kesinlikle ben de senin gibi dedim içimden " daha neler duyacağız bakalım"

    YanıtlaSil
  3. Biz çok sigara içtiğimiz için, annem rahatsız olmasın diye Simbo'nun hava temizleyicisini aldık geçen hafta. Odanın havasını alıp filtre edip geri veriyor. içinde toza karşı da faydalı olduğu yazıyor. Belki çocukların odasına bir tane koymak fayda eder. Hepsiburada'dan aldık.
    Şimdi yataklar da çıktı mikrop, akar tutmayan. Sentetik ürünler kullanacaksın çaresiz.Peluş oyuncakların çoğu da sentetiktir,at makineye yıka. Bozulan bozulur, kalan sağlar sizindir. Kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
  4. Geçmişler olsun.Ama sen nette yayınlana ,herşeye de inanma net bir nevi bilgi çöplüğü insanın aklını karıştırmaktan başka bir işe yaramıyor .Doktorun tavsiyelerine uymayı tercih ediyorum ben..
    Ama tozdan da nefret ederim..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. İnşallah her ikisi de müzminleşmeden kurtulurlar bu rahatsızlıklardan.. piyasada anti bakteriyel ürünler var belki size yardımcı olurlar... büyük geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  6. Nedret abla hava temizleyicisi gibi aletleri istemedi doktor. Yatak, nevresimgibi şeylere de baktım bugün netten. Oyuncakların bir kısmını kaldırdım epey büyük makinaya sığmayanlar var. Gerisini de başladım yıkamaya...

    Neşeli günler haklısın internet konusunda. Ama halı-yorgan-yastık gibi şeyleri doktor da söyledi. Testte akar alerjisi çıkmadı ama büyük ihtimalle var. Ben şimdiden alayım önlemlerini. O kesik kesik öksürdükçe kötü oluyorum...

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun canım. Alerji fena şey ben muzdaribim bu konuda. Akarlara ve toza alerjim var benim de. Okul yıllarında az çekmedim tebeşir tozundan, yerlerin tozundan, özellikle çamurlu kış aylarında. Şimdi de bu devam ediyor.

    YanıtlaSil
  8. canım yaa hay Allah geçmiş olsun diyeyim öncelikle
    ama ne yaparsan yap tozlarda hayatın gerçeği tam olarak kurtulman mümkün değil hadi evi hallettin okul var bahçe sokak yaa üzüldüm bak şimdi.
    inş bir tedavisi vardır çocuk bu fanusta yaşar gibide olmaz:(

    sevgiler canım kolay gelsin sana

    YanıtlaSil
  9. Geçmiş olsun. Allah başka keder vermesin. Bu alerji denen meret herkeste var. Şu veya bu sebepten. Senin gibi duyarlı ve bilinçli bir anneleri olduğu için çocukların çok şanslılar. Çocukları öpüyorum canım. Sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil
  10. Fadiş geçmiş olsun sana da zormuş gerçekten,

    Hatice fanus değil belki ama dikkat edeceğim artık. Mümkün olan en az toz teması sanırım. Tedavisi yok da sorunlar azaltılabiliyor, astıma karşı ilaç kullanıyor zaten...Teşekkürler

    evli ve çocuklu teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  11. üff yaa geçmiş olsun, ne zor bişiymiş. Alerji der önemsemeyiz bide...

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun allerji gerçekten uğraşılması zor ve yaşam kalitesini düşüren bir hastalık...18 yaşımdan beri çekiyorum,çocuklarımda da var benim kadar olmasada...ama yapacak fazla birşey yok tozdan özellikle ev tozundan kaçamıyorsunuz...iç içe olup bağışıklık kazanmak en iyisi...antihistaminik kullanmak fayda veriyor...çok geçmiş olsun canım,aslında doğal bir şey atopik bünyeli olunca böyle o nedenle sakın üzülme...kendisine dokunacak maddelerden uzak durmasını öğret,zamanla oda alışacaktır...sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. geçmiş olsun sana da Tülin. Alışacak artık başka yolu yok. sevgiler

    YanıtlaSil
  14. ben duydum:)
    şifa diliyorum öncelikle. inek sütünden başlayan, ev tozu akarlarından geçen, hamam böceğine varan alerjiler var kızlarımda. evimizi değiştirdik, halılarımızı attık, ortamı uygun okullar bulduk, yatağımızı yorganımızı kılıfladık, astım ataklarıyla yaşamayı öğrendik... insana zor geliyor önce hatta saçma geliyor bunca değişiklik. alerji yapan etkenler ortadan kalkınca farkı görüyorsunuz ama bariz iyileşiyorlar.

    kolaylıklar diliyorum, sevgimle

    YanıtlaSil
  15. unutuyordum:)
    akarlara karşı koruyucu ürünler var. koltukları silebileceğiniz, perdeleri yıkayabileceğiniz vs.

    YanıtlaSil
  16. gülgün geçmiş olsun size de. Benim büyük oğlumdada zeytin ve çam ağacına, otlara, kedi-köpeğe alerjisi var. Siz epey bir değiiklik yapmışsınız. zor olmuştur eminim...
    Bahsettiğin koruyucular "akarisitler" sanırım. İnternetten okudum ben de doktorumuza sordum. Eskiden popülerdi şimdi önermiyoruz dedi. Koruyuculuğu sadece yüzde 30'muş.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder