Okuma Şenliği




Pınar arkadaşımızın düzenlediği Okuma Şenliği'nin başladı. Aslında 3 kasım itibari ile başladı ama ben hala hangi kitabı okusam derdindeydim. İlk şenlikte sürekli değişmişti listem. Bunda baştan istikrarlı olayım dedim.
Mümkün olduğunca aldığım ve okunmayı başlayıp kitaplardan oluşturdum listemi. Eksiklerim elimde olmayanlar. Neler olabilir diye şöyle bir netten de bakınca epey tuzlu kitaplar seçmişim eksik olup da alınacaklara. Onları netleştirmedim o yüzden şimdilik. İkinci ellere bakayım önce....


10 puan: Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara. Çırak/ Bernard Malamud/ Altın Kitaplar Yayınevi/ 425 sayfa
  
10 puan: Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara. Vedat Türkali/ Yeşilçam Dedikleri Türkiye/ Cem Yayınevi (1987 baskısı)/  562 sayfa

10 puan: Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara. Kaplumbağalar/ Fakir Baykurt/ Adam Yayınları/ 348 sayfa

 

15 puan: 600 Sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
 Durgun Don/ Şolohov/ 4 cilt toplam 1998 sayfa/ Engin Yayıncılık

15 puan: Nobel Ödüllü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
Midak Sokağı/ Necip Mahfuz/ Cem Yayınları/317 sayfa


15 puan: Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.
Yaşar Kemal/ Ortadirek/ Toros Yayınları/ 388 Sayfa

15 puan: Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
Jorge Amado/ Tarçın Kokulu Kız/ Can yayınları/  487 sayfa/ Brezilya edebiyatı


20 puan: Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere. İki Şehrin Hikayesi/ Charles Dickens/ Parıltı Yayınları/ 540 sayfa


20 puan: Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara/ Kış Bahçesi/ Kristin Hannah/ Pegasus/ 512 sayfa

25 puan: Yasaklamış bir kitap okuyanlara. Kavgam/ Hitler/ 679 sayfa/Karınca yayınları


25 puan: Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.

 Nutuk/ Mustafa Kemal Atatürk/ Kare Yayınları/ 632 sayfa

25 puan: Yayınlanmış en az 5 kitabı olan bir yazarın ilk kitabını okuyanlara.

Rıfat Ilgaz/ Hababam Sınıfı/ 492 sayfa/ İş Bankası

25 puan: Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.. Kaldırım Serçesi Edit Piaf/ Simone Berteaut/ agora kitaplığı/479


30 puan: Okumayı yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
1980-81 yıllları olduğunu düşünüyorum. Salman Rushdie/ Geceyarısı Çocukları/ Metis Yayınları/ 492 sayfa 

.40 puan: Bir üçleme veya aynı seriden 3 kitap okuyanlara. Gülşah Elikbank/ Postiga/ Siyah Nefes (503 sayfa)/ Mavi Dağ (295 sayfa) / Kızıl Ölüm (300 sayfa)  üçlemesi.....


Toplam 9449 sayfa


Yorumlar

  1. Selam .
    İlk şenlikte bende karar değiştirenlerdenim , bende aynen senin gibi bu sefer daha kesin kitaplar seçtim. Özellikle sayfa sayısını yüksek tuttum çünkü sonrasında sayfalar yarışıyor:)
    Bu sefer kitaplarım çoook kalın ama bakalım.
    Bu arada benim kitabım elime ulaştı senin ki de yetişir umarım :)
    Keyifli okumlar ... Yine güzel bir etkinlik olması dileği ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın bu sefer sayfa sayıları zorlayacak gibi. Listelere şöyle bir göz attım da epey yorulacak gözler:)))
      Kitap gelir sanırım, okumadığım bir kitaptı merakla bekliyorum...

      Sil
  2. Gazap Üzümleri, Ateş ve Kılıç, Tarçın Kokulu Kız adlı kitaplar benim de okuma listemdeler. Kitaplığımızda da mevcutlar. Sizin yorumlarınızı bekliyorum. Bu arada listeniz çok çeşitli. Bu da güzel olmasına bir sebep daha oluyor. sevgilermle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:))) Listemi elimde bulunanlarla tamamlamaya çalıştım. Bir tek Nutuk'u satın aldım, birde Kış Bahçesi bir arkadaştan gelecek...

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Birşeyleri unutmuşum yani...Teşekkürler Pınar. Cidden yaptığın iş çok zor.....

      Sil

Yorum Gönder