Okuma Şenliği/Yaz 2013......Ve benim listem




 Pinuccia'nın Kitapları'nın başlattığı Okuma Şenliği başladı. 9 temmuz-9 ekim tarihleri arasında belli kurallar çerçevesinde okuyacağız kitaplarımızı. Ben de katılmak isterim derseniz kurallar burada ayrıntılarıyla var. Birkaç gündür nette yaptığım yoğun mesai sonrası ben de listemi büyük oranda tamamladım. Kimi biraz zorladı ama işin eğlencesi de burada...
İşte benim listem....



5 puan: Yukarıdaki kuralların hepsini boşverip canının istediği herhangi bir kitabı okuyanlara.
 Küçük Ağaç'ın Eğitimi/ Forrest Carter (280 sayfa)

5 puan: Genel kural en az 200 sayfalık kitap okumak olsa da 150 sayfadan kısa bir kitap okuyanlara.
Kartal Pençesinde/Peyami Safa (104 sayfa)
Okunacaklar kulemdeydi bu...

10 puan: Okuduğu kitabın adında bir renk olanlara.
Elveda Gülsarı/Cengiz Aymatov (220 sayfa)
Okudum bitti. İlk kez Aymatov kitabı okudum. Epey keyifli bir kitapmış.

10 puan: Bir serinin ilk kitabı dışındaki bir kitabını okuyanlara.
Güneşi Uyandıralım/ Jose Mauro de Vasconceles (256 sayfa)
Şeker Portakalı'nın devamı olduğu için kurala uyar diye düşündüm. Bir aksilik varsa değiştirebilirim tabiki.

15 puan: Kendisi dışında herkesin o kitabı okuduğunu düşünüp sonunda o kitabı kendisi de okuyanlara.
Doğu'dan Uzakta/ Amin Maalouf (457 sayfa)
Amin Maalouf'un kitaplarını ilk çıktığından beri okumuşluğum var. Bir dönem (çalışma +çocuk) kitaplara ara verince Maalouf'tanda ayrı düşmüştük:)) Yeniden kitaplarını alıp okuyorum. Doğu'dan Uzakta'yı da alalı epey oldu aslında. Ama sevdiğiniz tatlıyı sona bırakırsınız ya bekletip duruyordum bunu. Bekletmenin yararı bu kısma kitap olmuş oludu elimde...Sanırım çok kişi de okumuştur şimdiye kadar....


15 puan: Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.

Don Kişot/Cervantes (304 sayfa)
Yasaklı kitaplardan biri olduğunu bilmiyordum açıkcası. Çocukken okumuşluğum var illaki ama o minicik bir kitaptı.
Vikipedi'den aldığım bilgiye göre " 17. yüzyıl'ın başında İspanya’da yazılan satirik roman, İspanyol engizisyonu tarafından “Hayırseverliğin değersiz kılınması” nedeniyle yasaklandı. Daha sonra bazı bölümleri sansürlenerek basılan kitap İspanya’da ancak 19’uncu yüzyılda eksiksiz olarak yayımlanabildi."


20 puan: Esas mesleği yazarlık olmayan bir kişinin yazdığı bir kitabı okuyanlara.
Tırpan/ Fakir Baykurt (356 sayfa)
Fakir Baykurt'un asıl mesleği öğretmenlik olduğuna göre bu kısma uyar sanırım..

 20 puan: Türü kurgu olmayan bir kitap okuyanlara.
Karartma Geceleri/Rıfat Ilgaz  (268 sayfa)


20 puan: Hiç görmediği bir ülkede olayların geçtiği bir kitap okuyanlara.

Tuzak/Ram Oren (400 sayfa)
Konu İsrail'de geçiyor.....


25 puan: 400 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
Martın Eden/Jack Landon (516 sayfa)


 25 puan: Romanın yazarı veya karakterlerinden birinin adı veya soyadı kendisininkiyle aynı olan bir kitap okuyanlara.
İmparator/Erol Toy (388 sayfa)
Vehbi Koç'un yaşam hikayesini anlatan bir kitap. Kitapta Vehbi Koç, Fehmi Çok adıyla hayat buluyor. Karısı ise "Saadet".....İsim konusundaki sıkıntım eşim tarafından çözümlendi aslında.  Önce dalga geçti sonra da bu karakteri anımsadı. Annemlerde vardı kitap, başladım okumaya....


30 puan: Kendi doğum yılında doğan veya ölen bir yazar tarafından yazılmış bir kitap okuyanlara. 
 Yine zorlu konulardan biri. Bir tane buldum. İsim olayını de netleştirince ikisini bir ısmarlayacağım artık netten.

Bu arada isim ve doğum tarihi konusunda Türk yazarlarla ilgili buraya da bakabilirsiniz. 

Yorumlar

  1. ben daha liste yapamadım şimdi bir sorun olurmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanmam. Bende neleri okuyacağımı belirlemek için liste hazırladım. Böylesi daha kolayıma geldi...

      Sil
  2. Liste çok güzel. İçimizdeki araştırma ve yaratıcılığı hareketlendirdiğini düşünüyorum. İsminiz saadetin İngilizcesinin Felicity veya Felicia olarak kabul edilebileceğinden hareketle http://www.idefix.com/kitap/beyaz-atli-prens-felicity-huffman/tanim.asp?sid=TCK7W7CI0A5A2PF0D2M8 kitabı olabilir veya siz aynı mantıkla araştırma yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder