Okuma Şenliğinde bitenler


Pinuccia'nın Kitapları'nın başlattığı Okuma Şenliği'nden bahsetmiştim daha önce. Bu kapsamda okuduğum kitaplardan bahsedeyim azıcık...





İsminde renk olması gereken kitap için seçtiğim. İlk kez Cengiz Aymatov okudum. Güzel bir dili var yazarın. Gülsarı adında bir at ile Tanabay'ın öyküsünü anlatıyor kitap. Güzel bir dostluk diyebilirim....





Hikayesi hiç görmediğimiz bir ülkede geçen kitap kategorisindeydi bu da. Hikaye, İsrail'de geçiyor. Hani şu çerezlik dediğim kitaplardan. Daha önce Ram Oren'in 2 kitabını daha okumuştum, keyif almıştım. Bu da keyifli, kafa yormadan okunan bir kitaptı. Evli bir kadın, aldatma-aldanma üzerine klasik bir konusu var...


Kitap şenliğinin genel bir kuralı var ki kitaplar 200 sayfanın üzerinde olacak. Genel kuralı delen tek maddenin kitabı da Kartal Pençesinde oldu. Okuyunca gördüm ki biraz çocuk kitabıymış. Hatta benden sonra Ada'ya önerdim oda okuyup bitirdi. Keyif aldı hatta....

"Romanın yazarı veya karakterlerinden birinin adı veya soyadı kendisininkiyle aynı olan bir kitap" okunması gerekiyordu bir de. Bu madde beni epey bir zorladı. Karakterler diye arattım nette ama umutsuzdum. Yazar ismi olarak da tutmadı. Etkinliğe katılan bazı arkadaşlarımız isimlerinin ingizcesi ile de arama yaptırmışlar ki çak zekice bir fikir....Neyse benim çözümüm Devrim'den geldi. İmparator'da Saadet diye bir karakter anımsadı. Kitap annemde vardı, alıp okudum hemen....

Vehbi Koç'un hayatını anlattığı iddia ediliyor. İddia diyorum çünkü epey bir arama yaptım nette, Vehbi Koç bunu kabul etmemiş. Hatta solcuların benim hakkımda atıp tutması demeye getirmiş. Kitapta Saadet karakteri, Fehmi Çok'un karısı....Gerçekten okunması gereken bir kitap bence. Dönemi çok çok güzel anlatıyor. İşadamlarının nasıl seçimlere yön verdiğini, savaş çığırtkanlığı yaptığını, basını parmaklarında nasıl oynattığını öyle güzel anlatıyor ki......

Bir serinin ilk kitabı dışındaki bir kitabı okumalıydım bir de. Bu konuda kitap aklıma gelmemişti ki ikinci el kitap alışverişimde Güneşi Uyandıralım'ı alana kadar. Zaten okumalıyım dediğim bir kitaptı...Cuk oturdu yani...
Şeker Portakalı'nın Zeze'si büyümüş, bir başka ailenin yanına evlatlık verilmiş. Tam evlatlık da değil, oğlu olmayan bir aile alıp okutuyor Zeze'yi...Biraz mızmız Zeze bu kitapta, hep yakınıyor.....Hayal dünyası ise alabildiğine coşkulu....Yaramazlık konusunda sınır tanımıyor....Ve aşık oluyor Zeze......

Yorumlar

  1. vallahı cok basarılı buldum ben daha 1.kitapdayım ve hala llistem tam bıtmedı bu yıl bıtmeden anca bıtecek sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar sıcaktan birşey yapasım yok, hobiler sandığa kaldırıldı resmen:)) Çocuklar da genelde kendi hallerinde olunca okumaya zaman kalıyor epey...

      Sil
  2. oo maşallah epeyıde okunmuş:))))))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder