.:

31 Temmuz 2011 Pazar

Ramazana soğuk bir seçenek





Ramazan başlıyor ve havalar çok ama çok sıcak. Umarım kronik hastalığı olanlar, yaşı biraz ileri olanlar bu sıcaklarda kendilerine çok çok dikat ederler. Yemek bir şey değil ama susuzluk çok zor olacaktır.
Benden de niyetli olanlara soğuk bir tatlı seçeneği gelsin. Ev yapımı dondurma. Bloglarda görüyordum da en sonunda niyetlenip yaptım ben de. İlk denemelerimiz limonlu ve böğürtlenli dondurma. İlk olarak Devrim babadan salip istedik bize Kemeraltı'ndan alıverir mi diye.
"Tamam yarım kilo yeter mi" oldu yanıtı.
"Naptın dedim pahalıdır o. Sen az al deneyeceğiz zaten"
Gitmiş kilosunun 180 lira olduğuğu duyunca en az olan 50 gram alıp gelmiş.
Neyse gelelim tarifimize. 1 kilo süte bir çorba kaşığı salep, bir su bardağı şeker koydum. Önce sütü kaynatıp diğer malzemeleri ekledim.,.. 10 dakika kadar karıştırarak pişirdim. Arada karıştırarak soğuttuktan sonra malzemenin yarısına böğürtlen, yarısına limon suyu koydum. Limonluya ayrıca yarım çay kaşığı kadar zerdeçal ekledim ki renk versin. Limon yarımdı ama az gelmiş. Bir dahaki sefere keklere koyduğum aromadan eklemeyi planlıyorum.
Peki sonuç. Lezzet geçer not aldı. Ama kıvam satınlar gibi olmadı açıkcası.....

ek; gelen yorumlarla farkettim yazmamışım. Buzluğa attıktan sonra saat başı çıkartıp karıştırdım. 5 kez falandı sanırım.