Ada'nın doğum günü ikramları




Hindistancevizi dolgulu kurabiye...


125 g. margarin, yarım su bardağı yoğurt, 1 su bardağı zeytinyağı (ben yarım kullandım) 2 yumurta (birinin akı iç malzemeye) 1 su bardağı şeker, kabartma tozu, kakao, 1 su bardağı hindistan cevizi, az şeker
İlk kez yaptığım bir tarifti. Görüntüsünü beğenmedim ama lezzeti yerindeydi ve beğenildi. Hamuru yoğurdum. İç malzemesini de hazırladım. Küçük parçalar alıp yuvarlayarak içini oyur gibi yaptı. İç malzemeyi doldurup kapattım. Tarifi buradan aldım

Yanındaki fındıklı kurabiye. Tarif defterimdeydi. Nereden aldığımı hatırlamıyorum ama beğenmedim. Hiç vermiyorum o yüzden...





Susamlılar hazırdı.

Hazır kahveli kurabiye...

125 g. margarin, 1 çay bardağı pudra şekeri, yarım kabartma tozu, 1 yemek kaşığı kahve, vanilya.
Tüm malzeme karıştırılıp şekil veriliyor. Ben yassı olsun diye böyle yaptım. Benim için un kurabiyesinin tahtını sallayacak bir lezzet oldu.






Poğaça....
5 çay bardağı un, kabartma tozu, 1 çay bardağı zeytin yağı, 2 yumurta (sarısının biri üzerine), 1 çay bardağı yoğurt, tuz,1 çay bardağı şeker.
İç malzemesi tarifte kıymalıydı ben peynirli yaptım. Tarifi Dünya Fındık Lezzetleri diye bir kitabım var ondan aldım. Şeker miktarı dikkatinizi çekmiştir. Epey bir tat vermişti. Tuzlu bekleyenlere süpriz oldu. Ben de denemek istemiştim ama bu kadar şekerimsi tat hoşuma gitti diyemem....

Mercimek köftesi...

Kızkardeşim yaptı.
2 su bardağı mercimeği 6 su bardağı suda haşladı. İçine bulguru ekledi. Salça, limon, kavrulmuş soğan, maydanoz, karabiber ekleyip yoğurdu. 10 numara olmuştu açıkcası..

Yorumlar

  1. ellerinize sağlık mercimekli her zaman favorimdir:)

    YanıtlaSil
  2. mutlu yıllar adaya.sağlıkla,başarıyla..

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık hepside çok güzel görünüyor. Bayılırım mercimek köftesine. Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  4. Hepsi çok güzel gözüküyor. İnşallah hep güzel zamanları olur.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık... ada^mızında yeni yaşı kutlu olsun.. nice güzel sağlıklı başarılı yıl dolu sağlıklı bir ömür diliyorum.......

    muck

    YanıtlaSil
  6. Hatice ben de severim ama hiç öylesine yapmışlığım yotur. Çocuklar yemedikleri için sanırım...


    3prenses teşekkürler,

    Dilek'de mercimek köftesi sevenlerdenmiş. Pratik ve sağlıklı bir şey aslında...


    suhuba amin diyorum:))


    Teşekkür ederim Nilgün:))

    YanıtlaSil
  7. iyiki doğdun Ada ...Böyle maharetli annen olduğu için çok şanslısın...UZUN ÖMÜRLER DİLİYORUM

    YanıtlaSil
  8. Nice yıllara, sağlık ve mutlulukla inşallah:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder