.:

10 Kasım 2010 Çarşamba

yatak örtüm

 Yatak örtüsünün bitmiş görüntüsü


Yatak örtüsü büyük olduğu için ölçüp, kesmek en zoru oldu. Salona yaydım bunun için ama orası da pek yeterli olmadı.

Fotoğrafta görüldüğü gibi etek ucunun payını ayırarak kumaşa tülü diktim.

Tülün altına diktiğim kumaştan artanıyla iki yastık kılıfı diktim. Pek büyük olmadılar ama...Tülün şeker yastık için kestiğim kısmındaki saçakları da bunlara ekledim.


Dün şeker yastığını paylaştığım yatak örtüm de bu işte. Öyle ahım şahım bir şey değil ama tülümün deseni beni kurtardı. Annemden bu tülü alalı çookkk zaman oldu. Yatak örtüsü mantığında düşünülmüş ama altını olduğu gibi gösteriyor. Yatağın üstüne örtsem yorganın-çarşafın renginden kendi güzelliği belli olmuyordu. Öylece duruyordu yani. Altına eklediğim kumaş da tek parça bana Ödemiş'ten gelmişti. Hatta ikincisini ısmarlayayım da deyişik bir nevresim yapayım derken bu fikir geldi aklıma. İki parça da öyle bol bol olmadığı için alttaki kumaşı sadece yatağın üstü kadar kullandım. Eteklere tül sarkıyor. Çok büyük olmasa da iki yastık çıkardım artan kumaşla. Ama içini yeni doldurduğumdan mıb ilmem neden bir türlü düzgün gösteremedim yastıkları.
Şimdi sırada tül var. Yatağın başı cama geldiği için mevcut tülüm rahatsız etti. Ben de şu iple yukarı çekilenlerden yapmak istedim. Ama nasıl formüle edeceğime tam karar veremedim. Araştırmalarım sürüyor o konuda....