yatak örtüm

 Yatak örtüsünün bitmiş görüntüsü


Yatak örtüsü büyük olduğu için ölçüp, kesmek en zoru oldu. Salona yaydım bunun için ama orası da pek yeterli olmadı.

Fotoğrafta görüldüğü gibi etek ucunun payını ayırarak kumaşa tülü diktim.

Tülün altına diktiğim kumaştan artanıyla iki yastık kılıfı diktim. Pek büyük olmadılar ama...Tülün şeker yastık için kestiğim kısmındaki saçakları da bunlara ekledim.


Dün şeker yastığını paylaştığım yatak örtüm de bu işte. Öyle ahım şahım bir şey değil ama tülümün deseni beni kurtardı. Annemden bu tülü alalı çookkk zaman oldu. Yatak örtüsü mantığında düşünülmüş ama altını olduğu gibi gösteriyor. Yatağın üstüne örtsem yorganın-çarşafın renginden kendi güzelliği belli olmuyordu. Öylece duruyordu yani. Altına eklediğim kumaş da tek parça bana Ödemiş'ten gelmişti. Hatta ikincisini ısmarlayayım da deyişik bir nevresim yapayım derken bu fikir geldi aklıma. İki parça da öyle bol bol olmadığı için alttaki kumaşı sadece yatağın üstü kadar kullandım. Eteklere tül sarkıyor. Çok büyük olmasa da iki yastık çıkardım artan kumaşla. Ama içini yeni doldurduğumdan mıb ilmem neden bir türlü düzgün gösteremedim yastıkları.
Şimdi sırada tül var. Yatağın başı cama geldiği için mevcut tülüm rahatsız etti. Ben de şu iple yukarı çekilenlerden yapmak istedim. Ama nasıl formüle edeceğime tam karar veremedim. Araştırmalarım sürüyor o konuda....

Yorumlar

  1. ellerine sağlık canım .
    sen bunu pike gibi yazın üstünede alabilirsin çünki alta geçirip yastıklarınıda yaptığın kumaş süper birşey ben çok kullanıyorum ve çok memnunum çarşaf olarak yazın serin kışın yumuşacık gir yatiçine.

    yıkandıkça kendiliğinden rengi beyazlar bunların. bir komşumda kayınvalidesi dokumuş ödemişte. nevresim yaptırmıştı bana . ödemiş çarşafı diye biliniyor.
    tekrar ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. elleriniza sağlık, ne kadar hoş ve sade bayıldım tek kelimeyle... güle güle kullanın

    YanıtlaSil
  3. Merhaba arkadaşım, yatak örtüsü güzel olmuş, yastıkların dolgu malzemesi olarak hangi malzemeyi kullandın. Ben kırpık sünger parçaları kullanmıştım ve hoşuma gitmemişti görüntüsü. En iyisi elyaf sanırım, denemek lazım. Perde için tam da senin seveceğin bir tarz, burayı tıkla bakalım, belki daha önce görmüşsündür.Stor perde yapımını anlatmış.
    http://jenduncan.typepad.com/whats_new/2008/11/roman-blind-tutorial-in-20-pictures-or-less.html

    YanıtlaSil
  4. Zormuş gerçekten ama çok güzel olmuş. Gülegüle kullanın.

    YanıtlaSil
  5. sevgili adadeniz çok şık bir örtü olmuş şeker yastığına da bayıldım:)

    YanıtlaSil
  6. eline sağlık harika olmuş...

    YanıtlaSil
  7. Hatice abimin eşi Ödemişli. Onlardan gelmişti. Hatta ayrı iki tane daha vardı onu senin dediğin gibi yapmıştım daha önce. Kenarına dantel geçirmiştim.

    http://www.10marifet.org/yazi/yeniden-dogdular
    Burada resmi var onun da,

    Sevgili hayat teşekkürler,

    Fadiş elyaf kullandım. Ben yer minderi dışında kırpık sünger kullanmıyorum hiç. Verdiğin linke de bakıyorum hemen,

    Nedret abla bana ölçmesi kesmesi zor. Hiç sevemedim şu matematik işlerini ama alışacağım yok başka çaresi,

    Gönül saol :))

    YanıtlaSil
  8. ne kadar iç açıcı olmuş ferah ferah, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. Nilgün, Selma teşekkürler

    YanıtlaSil
  10. Bahar gibi, iç açıcı olmuş, böylesine güzel değerlendirmeler yapanlara hayranım zaten, sana da bir kez daha hayran kaldım. Sıra tülünü stor haline getirmeye geldi herhalde, sen onu da çok güzel becerirsin :)

    YanıtlaSil
  11. Ne güzel bir yorum bu böyle. Çok teşekkür ederim. Haklısın sıra tülde. Bakalım o nasılolacak

    YanıtlaSil

Yorum Gönder