Son Siyah Saçım


 Son Siyah Saçım ve İhtiyar Delikanlılara Bazı Öğütler

Kitabı instagramdaki bir kitapseverin sayfasında gördüm. Bu ara yeni katıntım; okunacak kitaplar için instagramda kitap paylaşımlarına ranstgele bakıp ilgimi çekenleri seçmek. Hiç bilmediğim epey bir yazar ve kitap okudum bu şekilde. 

Sanırım yazarın okuduğum ilk kitabı oldu bu. Başka anımsamıyorum. (unutkanlık da başladı) Fournier kitabı 60 yaşındayken yazmış. Kısa kısa enektodlar, birer cümlelik öğütler var kitapta. Okuması çok kolay. Sayfa sayısına bakmayın birer sayfa boşluk bırakarak gidilmiş. Ama bir o kadar da keyifli. Delikanlılara öğütler demiş ya farketmiyor aslında.

"İnsanın soluğu azaldıkça üflenecek mum sayısı artıyor"

"Benim büyükbabam öldü, babam öldü....Sanırım bu kalıtsal"

"İnsan ihtiyarladığının nasıl farkına varır biliyor musunuz? Bronzlaştığında bile güzelleşemez"

"Bir ihtiyarın özgeçmişine ne denir biliyor musunuz? Arşiv"


Yorumlar

  1. Bir sürü kitap okudum, yazmaya gelince bir tutukluk var üzerimden atamıyorum. Bir yerden başlamak gerek, biliyorum ama olmuyor işte. Okuduğumuz kitaplar hakkında yazmakla başlamak en iyisi sanırım:)

    YanıtlaSil
  2. hımm sevdim not aldım bunu :)

    YanıtlaSil
  3. 60'a az kaldı, özgeçmişe arşiv demek komik gibi görünse de biraz acı bir tanım...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder