Işık izleri

 

Arabaların ışıklarını uzun pozlama çektiğimiz bir teknik. Genelde mavi saatlerde çekilmesi daha uygun deniyor. Ben eskiden gece fotoğrafı karanlıkta çekilir mantığındaydım ama dinlediğim eğitim videolarında bunun hatalı olduğu anlatılıyor hep. Yukarıdaki tramvayın izleri. Yine tripot şart. Pozlama süresi etraftaki ışıkların yoğunluğuna göre değişebilir. Denemek lazım.


 

Bu iki kare taze. Buca'da pazara gittiğim yol üstüne bir kelebek koydular. İtiraf ediyorum çok gereksiz masraf olarak görüp cık cıkladım. Hani şu ekonomide belediyeler  daha yararlı işlere bütçe ayırmalı bence. Neyse sonra tesadüfen gördüğüm bir fotoğrafta ışıklandırıldığını gördüm ve mavi saatlerde damladım. Tek sıkıntı buradan öyle güzel ışık verecek araç geçişi seyrek. Bu belediye otobüsünün izi. İkinci bir otobüs için beklerken görevli geldi, ışıkları kapatacakmış. Neyse çok iyi biriydi otobüsü bekledi adam...



 

İzmir lunapark. Işık izlerinin güzel sonuç verdiği yerlerden biri bence.



 İstanbul Saraçhane. Tam bu açıda paravanlar vardı. Tripotun boyu yetmedi. Ben parmaklarımda havalanıp, makinayı dayayıp çekim yaptım. Geçen yıl çekmiştim belki kalkmıştır o paravanlar gidince bakmalı yine. Ortadaki satıcı büyük şans.

Bu kareyi çekmek için tarla yolunda Devrim'den zikzak çizerek arayabı sürmesini istemiştim.Şöyle eğimli bir yolda süper olurdu da tenha ve eğimli yola denk gelmediğimizden razı edemedim bir daha.


Telefon ışığı ile deneme

Yine İzmir. Konak Piar üstgeçidi


Yorumlar

  1. Çok hoş ve ilginç resimler, kadrajınıza sağlık.3,4 ve 7. kareleri ayrı beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Gece çekimleri keyifli sonuçlar verebiliyor. Aynı zamanda estetik de oluyor.

      Sil
  2. Ne olduğunu bilmesem de çok sevdiğim bir teknikmiş, öğrenmiş oldum. Harika görünüyor tüm fotoğraflar gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel örnekler var. Ben birkez baktığımda nette kalp şeklinde yolda çekilmiş araç izi görmüştüm. Çok hoştu. Türkiye'de öyle bir yol var mı acaba?

      Sil
  3. Bu tekniği bilmiyordum, harika görünüyor gerçekten ışıklar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece pek çok güzellikler getiriyor fotoğrafta

      Sil
  4. keyifli tabiiiii :) ben foto tekniklerine karşıyım bu arada :) üstünde hiç oynanmayan fotoları severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama bu fotoğraflarda oynanmadı ki. Çekerken yapılıyor. Tripotla uzun pozluyoruz sadece.

      Sil
    2. onu biliyoruum o da olmasın :)

      Sil
  5. yine harika fotoğraflar :) photoshop gibi görünüyor ama bir teknik olması çok hoş bir detay :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun. Photoshopla sadece keskinlik falan verildi. Basit işlemler.

      Sil
  6. Yüzümde kocaman bir gülümsemeyle baktım fotoğraflara. Hepsi de harika kareler. Kelebeği görünce bir an şaşırdım o nereden gelmiş dedim. :) Objektifin güzelmiş. Sabit ışıklardaki yıldızlarda çok fazla çizgi var. 1.8 f ler de mi böyle çok çizgi çıkıyordu. 1.4 te olabilir. Bu bilgileri unutmuşum hep. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))) Lambalardaki ışıkları söylüyorsun sanırım. F 14-16 olduğu zaman oluyor o yıldızlanma.

      Sil
    2. Işık kaynaklarından çıkan ışınlar... Dedim ya unutmuşum hep incelikleri.:)

      Sil
  7. Teşekkür ederim. İstanbul'a gittikçe oradan daha çok çekim yapmak istiyorum aslında

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş fotoğraflar, kadrajınıza sağlık

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel hepsi de ☺️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder