Martılar

Daha önce birkaç kez paylaştım sanırım. Kuş çekmeyi, özellikle de martı çekmeyi severim ben. Hareketiler, hızlılar, güzeller. Martıları kadrajıma net olarak alabilmek büyük keyif. Hoş bu o kadar ender oluyor ki. Bir kere ışık iyi olmalı. Çünkü yüksek enstantane de çekim gerekiyor kuşlar için. 1/1000 ve üstü en iyisi. Sonra seri çekim iyi olur. Bu noktada ben hep tek çekim yapıyorum. Onca kareyi elden geçirmek zor geliyor ki benim en büyük kusurlarımdan biri. 

İstanbul gezimizde Adalar ziyareti yapınca vapurdan bir miktan martı çekmek şart oldu. Hepsini elden geçirmedim ya ilk başta baktıklarımdan bir kısmını paylaşmak istedim.



 




Yorumlar

  1. En sondaki fotoğraf ne kadar net çıkmış, ben de bir saat uğraşmıştım yakın net bir foto çekmeye istediğim gibi bir tane yakalayamamıştım.

    YanıtlaSil
  2. tek başına olanlar değil de bayrak ve vapur ile aynı karede yakaladıkların harika bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın onlar daha bir estetik. Tekleri çok net çektiğinde daha anlamlı sanki

      Sil
  3. ha haa heeey ilk foti var yaaa beşiktaş üsküdar vapurunda çektim ben bunu ve tıpatıp aynı ve derin mavi kitabıma kapak yaptıydım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oralarda yaşayınca bol bol çekersiniz ne güzel. İzmir de o kadar değil ama İstanbul'da vapuru çok severim ben.

      Sil
  4. Fotoğraflar harika görünüyor :) Sizin gibi iyi fotoğraflar çekemesem de ben de vapurda martı görünce telefonu çıkartıyorum hemen :) Gök ve denizle bütünleşiyorlar sanki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de amatörüm aslında. Hatta son haftalarda fotoğrafa bir soğukluk geldi. Ne zamandır makinayı çantasından çıkarmadım.

      Sil
  5. Seri çekim yapmayanlardanım... Sanki çok iyi fotoğrafçıymış gibi tek çekimde en iyisini çekeceğimi sanıyorum:) 2 gün önce ilk defa 200 mm. lens kullandım ve fotoğrafçılığa olan hevesim yeniden canlandı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen yapıyorum. Cidden kaçırmak istemediğim ve tekrarı yoksa. Ama burada bir sürü martı olunca takıldım öylesine.

      Sil
  6. Tam karşımızdaki binanın çatısında her yıl yeni yavrular piyasaya çıkıyor, onları öylesine koruyarak büyütüyorlar ki uçana kadar izliyoruz ,sizin gibi fotoğraf yeteneğim olsa martı ailesi belgeseli çekilebilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah denemelisin bence. Her gün cep telefonu ile minik videolar mesela. Çok hoş bir seri olabilir.

      Sil
  7. Bizim buraların martıları :) Sokağımızda üç cins hayvan yaşıyor kedi, köpek ve martı. Martılar ve kediler güzel pozlar veriyor ama söz konusu bizim sokak olunca o koca makineyi kullanmaya çekiniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Martılar İstanbul'da şehir içinde. Ada'nın evinin mutfak camından da arada görüyorum, hep sesleri geliyor.

      Sil
  8. Şu giden bizim Abuziddin Abi değil mi ya? Nasıl da poz vermiş hele bak hele! :)

    YanıtlaSil
  9. Seri çekimde çok kare oluyor ve ben o bilgisayarı başına geçip de yüklerce dosyayı görünce kasılıyorum:(((

    YanıtlaSil
  10. Martıları çok özlüyorum ☺️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder