Örümcek günü




Epeydir paylaşmadığım börtü-böcek olayına gireyim deyip fotoğraflara bakarken, geçen yıl çekip daha hiç bakmadığımı fotoğraflara denk geldim. Yaz sonu tarla civarında çekmiştim örümcekleri. Hadi hepsi örümcek olsun bari dedim.

Örümcek model olarak hiç sıkıntı çekmediğim böcülerden. Her daim tarlada var. Bazen estetik koca koca ağları da denk geliyor. Özellikle bahar aylarında. Koca kış kimse dokunmamış, otlara-ağaçlara güzelce kurmuşlar ağlarını...Oralara giderek biraz rahatlarını kaçırıyoruz orası kesin. Özellikle tarla evinde yuvaları dağıtılıyor malesef.

Şu yukarıdakine bir kez denk geldik. Avuç içi büyüklüğündeydi. Doğal olarak kendisini kovduk odadan.



Bakar mısınız azme. Devrim'in eline ağ yaptı hemen.
 

Bu benim çektiklerimin cinsini bilmiyorum. Epey bir derinlemesine araştırmak lazım. Googla amcadan şöyle bakayım dedim yok uzun sürecek gibi. 2012 rakamlarına göre 112 familyada 3 bin 879 cinste toplam 43 bin 244 türü varmış. Etebur canlılar. Gördüğüm genelde sinek, minik böceklerle besleniyorlar. Ama Güney Amerika'da yaşayan bazı türler tavikların içini boşaltabilecek güçteymiş.





 

Yorumlar

  1. Başlığı okuyunca Dünya Örümcek Günü var sandım :) En alttaki fotoğraflar ayrı bir güzel. Ağlar özel olarak ışıklandırılmış gibi duruyor. Resmen görsel şölen :) Tavuk yiyen örümcekle karşılaşmayı hiç istemem. Küçüklerden korkmam ama devasa ve tüylü olunca o zaman iş değişir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki öyle bir gün var mı acaba? Araştırayım bir. Işıklandırma yok ama fıs fıs bir şeyle su fışkırtıyorum.

      Sil
  2. Bu aralar üç yaşındaki kızım "Örümcek" kelimesini öğrendiği için çevredeki örümceklere daha dikkatli bakıyorum. Çevrede örümcek kovalıyoruz. Bu yazıyla karşılaşmak güzel bir tesadüf oldu :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ilginç olmuş. Aslında örümcek konusu derya. Şöyle bir okudum da bunu yazarken bir dünya ayrıntılı bilgi var. Çocuklar bu yaşlarda seviyorlar minik canlıları. Benimkiler epey ilgiliydiler her türlü canlıya.

      Sil
  3. İkinci fotoğraftaki örümcek gerçekten çok ürkütücü ve çok büyük:) Son 3 fotoğrafa ise tek kelime ile bayıldım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evden attık zaten onu görünce... Örümcek ağları makro anlamında çok şık görseller. Uygun ışık ve mümkünse tripotla harika kareler çekilir. Ben makroda tripot kullanamıyorum.

      Sil
  4. yorum dapmıştım, spamdadır herhaldeee :) örümcek anne amanin, yaklaşamam :) uzaktan çekerim :)

    YanıtlaSil
  5. hımm yapamamışım zaten yorum hımmm :)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzeller. Bu yıl bahçede cok örümcek ve yılan var

    YanıtlaSil

Yorum Gönder