Yeni Yalan Zamanlar üçlemesi


kuma Şenliklerinde beni en zorlayan katogorilerden biri üçlemeler olmuştur hep. Nilgün bir de Türk yazardan üçleme deyince okumadığım kim var diye araştırdım biraz. İnci Aral benim ihmal ettiğim yazarlardan biriymiş bunu farkettim....

Yeni Yalan Zamanlar ilk kitabın da adı. Ama diğer kitaplar da yazılınca,  yazar ilk kitabının adını Yeşil olarak değiştirmiş. İlk kitap birak kopuk kopuk ilerliyor. İnsan nereye düştüm ben böyle oluyor ilk sayfalarda; artık yazamayan bir şair hükümet tarafından bir yere kapatılıyor ve ondan öykü anlatması isteniyor. Sürekli öyküler anlatırken ondan istenen romanı yazmaya başlıyor. Önce tutsakken daha sonra kalacak yer, yemek hoşuna gitmeye başlıyor. Bu arada yazdıkları onun uydurduğu karekterler mi yoksa zaten hayatındaki kişiler mi orası karmakarışık.....Aile içi şiddet, ensest, laçkalaşmış ilişkiler....Romanın karakterleri de oldukça tanıdık aslında.

Ben kendi adıma en çok ikinci kitap olan Mor'u beğendim açıkcası. İlkinin devamı denmiş ama apayrı da okunabilir. Kopukluk olmaz bence. Roman, 2004 yılında Orhan Kemal Roman Ödülü'nü almış.
Mor'da anlatılan hikaye daha net. 4 çocuklu bir aile, farklı yollar çizen çocuklar....Ben mor rengini hiç bir zaman depresif bulmamışımdır ama kitaptaki karakterler öyleler. Mutsuz, dağılmış, kafası karışık insanlar.





Serinin üçüncü kitabında ise paranın peşinde koşan, bu yüzden geri kalan tüm şeyleri hayatından çıkartmış bir nesil var. Daha önceden de tanısak bu kitaptaki karakterlerde bir yerine oturmamışlık hissettim ben. Kopukluk vardı sanki hikayede. Çok sevemedim malesef.

Her 3 kitapda genel bir depresyon hali var. Karakterler genelde genç-orta yaş arasında kişiler. Ne yapacakları tam bilmeyen, çağa uyum sağlayamamış bir nesil çizilmiş sanki. Gelecekten beklentileri yok, yol nereye götürürse....

Yorumlar