Nimara Mağarası


Geçen  ağustos ayında gittiğimiz ve tamamen tesadüfen keşfittiğimiz bir yeri paylaşmak istiyorum bugün. Taa o zamanlar paylaşmaya niyetlenmiştim arada kaynamış. Bir kaç gündür arşiv düzenlemesi yaparken aklıma geldi...

Eşimin kuzeni Marmaris'i noter olarak atanınca O'nu ziyaret etmiştik 2 günlük. İlk gün tekne turu yapıp koylara hayran kalınca ikinci gün hadi arabayla koy keşfedelim dedik. Netten baktık Cennet Adası gözümüze pek güzel göründü.

Aslında yarım ada burası. Ama umduğumuz koylara erişemedik çünkü buradan denize giriş yokmuş oldukça yükseğe tırmanılıyor. Bu arada Nimara Mağarası'nı keşfettik ama. Hiçbir işaret yok biz öyle yürüyelim derken bulduk burayı. Bu kadar büyük bir mağaranın tanıtılmaması ilginç aslında.  Netten baktım daha sonra 350 metre yükseklikteymiş mağara. Çok yeni 1999 yılında sit alanı olarak kabul edilmiş ve yapılan incelemelerde bir tapınma yeri olduğu anlaşılmış.  Mağaranın yaşı sarkıt ve dikitlerden 100.000 yıl olarak tespit edilmiş. İlk olarak 1998'de kumtaşından  iki kadın heykeli bulunmuş, tahribatı önlemek amacıyla Marmaris Belediyesi öncülüğünde 2007'de kazı çalışmalarına başlanmış.

Çok yeni yani çalışmalar. Yolunuz buralara düşerse ve yürümeyi seviyorsanız bir bakın derim ben. Çok büyüleyici bir yer.  Bakmayın beni fotoğraflarıma. Tripotsuz ve düşük ışıkta bu kadar oldu malesef...

 Mağaranın girişi. Doğal değilmiş sonradan bu kadar büyük bir açıklık oluşmuş.

 Anladığım kadarıyla bu büyük kaya girişteyken içeri yuvarlanmış...


Bu da Cennet Adası'nda seyir terası denen yerdenden bir kare. Muhteşem....

Yorumlar