Portakallı kurabiye....


 Mevsim iyice döndü, artık C vitamini vakti geldi. Hamurişlerinde de mis kokulu portakal vakti tabiki....
Daha önce çok kere portakallı kek yaptım ama kurabiyede kullanmadım. Geçtiğimiz hafta İzmir'de epey ortalığı yıkan rüzgarda bizim ağacın çoğu portakalı düşmüştü. Hala tam tatlanmadığından çocukların tercihi olamayınca farklı değerlendireyim dedim.

1 portakalın rendelenmiş kabuğu, 3 çorba kaşığı portakal suyu, 3 çorba kaşığı yoğurt, 1 yumurta, yarım margarin, 1 çay bardağı zeytinyağı, 1 su bardağından az şeker, 1 çay kaşığı karbonat, aldığı kadar un....
Malzemeleri iyice yoğurup yuvarlak şekşillendirdim. Üzerine yumurta sarısı sürdüm. Bu kadar kolay. Yanında fırına portakallı kek de verdiğimden mutfak pek güzel koktu dün...


Bu arada pazar günü bir dalgınlık anında fotoğraf arşivimi sildim:(((( Çoğu yedekli ama olmayanlar da var. Devrim dün götürdü iş yerine kurtulacaklrmış büyük ihtimalleç Ama program karıştırıyormuş dosyaları. Yaklaşık 20 bin dosya bakalım yeniden nasıl hal yoluna konulacak. Çok karışmışsa yedekleri yükleyip diğerlerini tek tek tarama yoluna gideceğim. Yine de epey vaktimi alacak gibi.....F klavyeci ben 2 gündür laptopta biraz zor yazıyorum. O yüzden de blog ziyaretlerim azaldı....

Yorumlar