Pratik tava pizzası


Biz hafa sonu tarlada çalışırken çocukları anneme bırakmıştık. Dayıları da onlar pizza yemeye götüreyim demiş. Deniz'in gene damarı tutmuş gitmemiş. Gitmemiş ama aklı da kalmıştır diye pazartesi öğle yemeğine O'na tavada pizza yaptım ben. Ben bir mutlu oldu:)))))

 1 yumurta, 2 çorba kaşığı zeytin yağı, 1 fincan yoğurt (benim yoğurdum kalmamış daha az miktarda süt kullandım) yarım paket kabartma tozu, az tu, aldığı kadar un. Poğoça hamuru kıvamında bir hamur yoğruluyor bu malzemelerle. Yağladığınız tavaya elinizle bastıra bastıra yayabilirsiniz. Ya da ayrı bir yerde yuvarlak açıp tavaya yerleştirilebilir.
Üst malzemesi zevke göre. Ben Deniz için yaptığımdan sevdiği sucuk, tulum peyniri ve lor kullandım. Tabiki altta domates sosu da var....
Tava ısınana kadar orta ateşte sonra en kısığa getirerek kapağı kapalı pişiriyorsunuz. 15 dk gibi kısa sürede pizzanız hazır.


Yorumlar