Pekmez kaynattık bugün....



Bugün eşim ve ben pek bir hamarattık. Hatta Ada'da....Pekmez kaynattık, dondurma yaptık....
İlk kez geçen yıl denemiştik pekmezi. Benim adam pek sevdi bu işi. Bu hafta pazarda epey bir tane üzüm görünce aldık. 21 kilo almışız toplamda. Üzümleri önce iyice yıkayıp çürükleri varsa ayıkladık. Tane üzüm olduğu için işimiz kolay bu aşamada. Sonra yukarıdaki gibi çalıştım ben; Önce robottan çektim üzümleri sonra normal süzgüden ince bir süzgüden geçirdim bunları. Delikleri epey küçük ama yine de posalı oluyor. Bir sonraki aşamada da süt eleğinden geçirdim. İşte bu aşama zahmetli. o 20 kilo üzüm ayakta bu işlemden geçtikten sonra kaslarım resmen tutulmuştu....

 Geçen yıl hem karbonatla hem üzüm toprağı ile yapmıştık. Devrim ben korbonatlıyı sevdim dedi bu kez hepsini öyle yaptık. Üzüm suyunu ilk aşamada kaynatıp karbonat ekledik. Ve böyle bir gece bekledi. Bu sabah da erkenden yeniden 4.5 saat kadar kaynattık suyu. Aşağıda tencerenin dibinde azıcık kalıyor kaynaya kaynaya...


Sonra yeniden süt eleğinden geçirdik gene biraz posa çıktı. Bu posaları kekte ya da ekmeğe sürmelik gibi kullanılır diye düşünüyorum...




 Ve sonuç....Zafer bizimdir. Hoş benim çatmak adam yeniden tane bulursa yapacakmış ya neyse....

Yorumlar