Fazla diyet kurabiye


Arada paylaşıyorum. Ben tam bir kurabiye canavarıyımdır. Kahvemin yanında çeşitli kurabiyeler oldu mu deymeyin keyfime. Miktarını abartmıyorum tabiki. Bu yüzden genelde bizim evde hep kurabiye olur. Fazlaca yapar dondurucuya falan atarım, çocuklar falan da sevdiğinden iyi oluyor böyle.

Arada kendimi suçlu hissettiğimde ise yukarıdaki diyet kurabiyeden yaparım kendime....
Aslında ölçü falan kullanmıyorum. Bir kase kadar yulaf ezmesine, 1 yumurta, bal, kuru üzüm, kuru kayısı, 1-2 çorba kaşığı un, tarçın ekleyip yoğuruyorum. Karışımın toparlanmasna bakarak malzemeleri ayarlıyorum. Fırında biraz kızarınca kıtır kıtır birşey oluyor bu. Şeker yok yağ yok....Her zaman değil ama arada yapınca severek tüketiyorum. Çünkü yulaf ezmesini severim ben...

Bu arada benim yulaf ezmem bi karışım aslında. İzmir'de Kemeraltı'nda Değirmen diye biryer var oradan alırım ben. Yulaf, arpa, çavdar ve buğday ezmesini karışık alıyorum. Arada bu karışımı sütle karıştırıp yemek niyetine tüketirim. Her zaman bağırsak sorunu yaşadığımdan taa üniversite zamanlarımdan bir alışkanlıktır bu besin. 

Yorumlar