Kalbim Neden Olmazlarda


Ankara patlamasının olduğu günün ertesi tesadüfen bu kitap vardı elimde. O gün okuyup bitirdim, kısa bir kitap zaten. 2004 baskı yılı kitabın. Yani bu günden epey bir zaman önce yazılmış ama o kadar bugün ki kitap aynı zamanda....

""Oysa Hitler'in maceralarını ilk okuduğum o küçümen yıllarımda, "bu adam bunca şeyi yaparken dünya nasıl olmuş da izleyip hiçbir şey yapmamış" diye sorardım kendi kendime. Fena halde sinirlenirdim.
Yemek yiyorum
Bağdat ateşler içinde.
Sigaramı tellendiriyorum.
Analar gözyaşlarına boğulmuş yaralı evlatları kucaklarında.
Kahvemi yudumluyorum.
Yerle bir olmuş binalardan çocuklar çıkarılıyor.
Televizyona bakıyorum. Bakamıyorum.
Utanıyorum.""


Ya da başka bir hikayde bahsedilen olay....Sokaktaki kedi ve köpekler bazı kişiler tarafından zehirlenmiş. Duyarlı kişilerse kurtarabildiklerini kurtarıyorlar.. Bir adam 2 kediyi çöpe atıyor. Kedi daha ölmemiş. Çocuk bunu görüyor ve kedileri kurtarıyorlar. Sonra babasına o kişi ile bir daha konuşmamasını söylüyor. Yani daha ölmemiş kedileri çöpe atarak görmekten kurtuluyor birisi. Bugün de öyle değil mi. 45 çocuğa tecavüzü yayın yasağı ile ortadan kaldırıveriyoruz...

Elinize geçerse okuyun derim bu kitabı....

Yorumlar