Baklava yufkasıyla börek


İki kere denemiş olsam da el açması börek yaptığımı söyleyemeyeceğim. Malesef yufka açmak bana göre bir iş değil. Muhtemelen Deniz benden önce öğreneck bu işi:)))
Bu durumda biz kadınların kurtarıcısı hazı yufkalar oluyor. Ama hazır baklava yufkası ile yapılan börekler bizim evin favorilerinden. Çıtır çıtır bir atıştırmalık oluyor. Diğer yufkadan daha çok seviliyor.
Hafta sonu bahçe işleri yapacağımız için bende cumartesi bunları yaptım.
Aslında anlatacak çok şeyi yok bu yufkaların. Paket açıldığında çabuk kuruyor. Hızlı olmak lazım. Ya da üzerine bir bez örtülebilir. 3 yufkayı üst üste koyarak yapıyorum ben. Her katın arasına fırçayla azar azar yağ sürüyorum. En üste iç harcını koyup katlıyorum ve dilimleyerek tepsiye diziyorum. En üste de yumurta...
Aman dikkat çabuk pişiyor. Fırında unutup gitmeyin...
Ben 3 çeşit yaptım. Ispanaklı, mercimekli ve lorlu...Deniz ot sevmez pek o yüzden lorlu şart bize. Mercimekli için mercimeği iyice haşlayıp süzüyorum. İnce yemeklik doğranmış soğanları kavuruyorum içine mercimeği ekleyip biraz karıştırdıktan sonra harç hazır. Sevdiğiniz baharatları da ekleyebilirsiniz.  



Yorumlar