Tütün Yorgunu



Tütün Yorgunu tamamen tesadüfen okuduğum bir kitap. Okuma Şenliği için 150 sayfadan kısa bir kitap okumamız gerekiyor. Ben kitaplarımı Dokuz Eylül'ün katalog sayfasından seçiyorum genelde eşim alıyor. Ama 150 sayfadan kısa kitap getir demek istemedim, sevmediğim birşey de olabilirdi. Neyse geçen gün eşimle birlikte gittim kütüphaneye bu kez. (Personel ya da öğrencisi olmadığım için kendim alamıyorum) Raflarda dolanırken dikkatimi çekti bu kitap. Ve aldım...

Talip Apaydın'ın dili tam anlamıyla Fakir Baykurt'a benziyor. Ki ben Baykurt hayranıyım. Nasıl sade nasıl duru bir dil. Anlatılmak istenen tamamen orada apaçık duruyor....Talip Apaydın, Köy Enstitülü bir yazar. Sanırım bu ülkenin eğitim anlamında en büyük kaybı köy enstitülerini kapatmak olmuş.

Tütün Yorgunu ise adından da anlaşılacağı gibi tütün eken bir köylüyü anlatıyor. Osman Ağa tütün dizerken aklını oynatıyor ve hikaye bu çerçevede şekilleniyor. Çok anlatmayayım. Gerçekten yaşanmış, belki hala bir yerlerde yaşanan köy sorunlarını anlatan hikayeleri seviyorsanız bu kitabı da seversiniz....

Yorumlar