Herşeyi içinde kolay poğoça


Bloglarda herkes afilli şekilli poğaçalar paylaşırken ben benim gibi bu işi sevmeyenlere en kolayını tarif edeyim.  Napayım sevmiyorum hamurişleri ile uğraşmayı pek:)))

1 paket maya, 1 su bardağı ılık süt, 1 su bardağı ılık su, 1 su bardağı zeytinyağı, tuz (bence içine konan malzemeye göre miktarı ayarlanmalı), 1 kaşık şeker, aldığı kadar un....Yarım demet maydanoz, 250gr. lor.
Ben maya ile şekeri ılık su ile 10 dakika kadar mayalandırdıktan sonra önce sıvıları daha sonra da kuru malzemeleri ekleyerek poğoçamın hamurunu hazırlıyorum. Bu kez lor ve maydanozu içine ekleyeceğimden unla birlikte onları da hamura dahil ettim.  Kapaklı bir kapta hamur iki katına kadar çıktıktan sonra yine yoğurup poğoçalarımı yapıyorum.
Hamur mayalandıktan sonra elimle yuvarlak şekkiler vererek tepsiye yan yana dizdim. Üzerine yumurta sarısı ve 190 derecelik fırında çabucak pişiyor poğoçalar.
Hafta sonu bahçede semaver yakmıştık. Fırından çıkınca sıcak sıcak neredeyse tamamı bitmişti....

Yorumlar