Sararmış Bir Fotoğraf


Daha önce duymadığım amab eni çok etkileyen kitapları paylaşmaya çalışıyorum bloğumda. Aslında bir kitap bloğu değilim bu yüzden bu işi yapan arkadaşlarınki kadar güzel yayınlar olmuyor. Ama cidden sevmişsem de paylaşmamazlık edemiyorum....

Sararmış Bir Fotoğraf da öyle bir kitap işte. Okuma Şenliği'nin maddelerinden biri kendi belirlediğimiz bir kategori idi. Karar veremediğimden kütüphanede raflar arasında rastgele 4 kitap seçmiştim.

Aslında bu kitap bir üçlemenin sonuncusu imiş. Bilmediğim için seriye üçüncüden başlamış oldum ama okurken hiç öyle başı nasıldı gibi bir hisse kapılmadım.Romanda 1900'lerin sonunda Şili anlatılıyor. Daha çok politik durum, iç savaşlar.....

Hikayenin zemininde politike ve iç savaş var ama aslında genç bir kızın ağzından ailesinin bir nevi soyağacını da öğreniyoruz. Çinli bir dede, Şilili bir anneanne,  baba tarafı Şilili...Kahramanımız tam bir fotoğraf tutkunu ve sıradışı babaannesi tarafından büyütüllüyor....

Aurora, 5 yaşına kadar Çin kültürünün etkisiyle daha sonra ise babaannesinin yanında tamamen farklı şekilde yetişiyor. Severek evlendiği adamın ihanetinden sonra toplum baskılarını bir kenara  iterek ailesinin sırlarla dolu geçmişinin peşine düşüyor.....


Yorumlar