Bir Garip Cindi Zümrüdüanka


Değişik bir kitap Bir Garip Cindi Zümrüdüanka. Bol argolu bir yeraltı kitabı. Ne zaman aldığımı anımsamıyorum sanırım ismine bakıp almışımdır. Kitap Okuma şenliği için kütüphanemi tararken ayırdım kenara ve okudum.

İstanbul'un kenar mahallelerinden birinde başlayan dostluğun hikaye var kitabın ilk sayfalarında. Hamza, İsmail ve Mürüvvet....Zaman ilerledikçe kopuşlar başlıyor ve süprizli karşılaşmalar yeniden....Ben çok da kurgu olarak bakmadım bu kitaba açıkcası. Tamam tamamen gerçek değil belki ama yakın tarihimizde yaşananların belki biraz abartılmışı, biraz süslenmişi diyebilirim.

Dili ne kadar argo olsa da çok kolay okunuyor. Bir mektup aslında bu kitap. Yazılıp bir şişeye konarak Haliç'e atılmış bir mektup...






“Birden sol yumruğum havada ‘Yaşasın devrim!’ diye bağırırken buldum kendimi. Bu devrim ne mene şeyse, fena halde bulaşıcıydı, daha ne olduğunu anlayamadan kapıp götürüveriyordu insanı.”

Kitabın son cümlesi "oku ve yak"

Yorumlar