Alerji sınavımız....


Malesef çocuklarımın ikisi de alerjik bünyeli. Deniz küçüklüğünde bronşiyolit geçiriyordu sürekli. En sonunda kakalak alerjisi tespit edilmişti. Ada'da ise otlar, ağaçlar, kedi, köpek....Günlük yaşamın vazgeçilmezi olanlara karşı çıkmıştı. 5-6 yıl önce alerjileri tespit edilince deli gibi temizlik yapmaya başlamıştım evde. Araştırdığıma göre testlerde çıkmasa da alerjisi olanların yüzde 70'inin toza da duyarlılığı olurmuş çünkü. Ev çiçeklerimi attım dışarı, halıların çoğu kalkmıştı, duvarlar dahil sürekli toz alıyordum. Bir kaç yıl içinde biz kurtulduk alerjiden. Öyle sanmışız....

Bu yıl Ada şubat ayından itibaren öksürmeye tıkanmaya başladı. Üşütme dedik ona göre çözüm aradık, baktık iyileşmiyor alerji dendi yine. Üst sınırı 165 olan ige değeri (kanda alerjiyi gösteriyor) 1420 çıktı. Pazartesi günü olduğumuz deri testindede otlar, erken açan ağaçlar, kedi-köpek derken 7 kaleme alerjisi çıktı malesef. Temmuza kadar da şikayetleri geçmezmiş. Neredeyse yılın yarısını alerjinin sıkıntılarıyla geçirmesi ne kötü. Hele bizim gibi bahçeli bir evde yaşarken, dedesi Urla'da otururken....Ada annesinden gizli kedileri severken....

Deniz'in de arı vukuatını anlatmıştım geçende. Onda da yaban arısı alerjisi çıktı. Daha önce olmadığı halde otlara da alerji geliştirmiş bünye. Nedendir bilmiyorum:((( Şimdi rapor yazıldı, yurdışından ilaç gelecek. Arı sokması durumunda acil kullanım için. Bakalım umarım gerekmez....

Unuttum sandığım alerji ile yeniden böyle daha kapsamlı buluşmak pek keyifsiz oldu açıkcası. Dün Deniz "yatağın altına böcek gitti" dedi. Hadiii ben ranzayı falan çekip böcek arayıp oraları temizleyen bir tip:))))

Yorumlar