.:

18 Şubat 2015 Çarşamba

Kütükten sehpaya yolculuk


Odunlara olan aşkım malum. Eldeki ve evdeki malzemelerle mümkün olduğunca odun isteklerimi yerine getirmeye çalışıyorum bu yüzden. Eldeki imkanlarla diyorum çünkü odunu şekillendirmek, zımparalamak bazen farklı aletleri gerektirebiliyor ki tümü bizde yok maalesef...

Altıncı Cadde diye bir alışveriş sitesi var. Ben hayran hayrandolanırım bazen oradaki tasarımları. Hatta bazen Devrim'e atarım linkleri "bak bana böyle birşey yapsana" diye. Cidden pahalı oradaki ürünler. Düz kütük sehpa vardı bir kez (yani ayakları yok blok kütük) 250 liraydı mesela...


 Uzun zamandır istediğim bir şeydi bu odun dilimi sehpa. Devrim sanırım 2 yıl kadar önce rektörlükte budanmış büyük kütükleri eve yakmak için getirince kafama yer etmişti. Önce iyice kuruması gerekli kütüklerin. Yaşken işlem yapınca neresi çatlayacak belli olmuyor sonra. Kütükleri epeydir bahçede tabure ya da saksı sehpası niyetine kullanıyordum ben zaten. Ama evin içine girememişti bir türlü.
Bir de benim yiyeceğim bir nane değil bu iş. Şu yukarıdaki dilimi çıkartmak Devrim'i bile çok zorladı. Ağaç sağlanmış elektrikli testere ile bile epey uzun sürdü. Biraz da yamuk olmuş ya o kadar kusur kadı kızında da olur....


Bir gayrat bizim odun dilimi sehpa oluverdi. Dilimi birkaç kat vernikledim. Böceklenmesin dimi...Ayaklarını yaptı Devrim, onlar da verniklendi. Bir yıldan fazladır salonumda keyifle kullanıyorum.

Not; Yaklaşık 1 yıl önce paylaşmıştım bunu ben. Ama oluşturduğumuz yeni blog dostluğu için sevdiğim çalışmaların bazılarını ara ara yeniden vermek istedim. Bu da çok sevdiğim bir şey....