Kurabiyeler....


Geçen gün esti bana. Hani eser ya bize bazen:))) İşte öyle oldu. Kalktım kendi kendime kurabiye yapma etkinliğine giriştim. Yaptıydım, pişirdiydim, temizlediydim derken 3 saat  mutfaktan çıkamadım..

Neyse İlk kurabiyemiz incirli. Çocukların en sevdiği oldu. Şimdi tarif diyeceksiniz ki ben birkaç kurabiyeyi aynı hamurla biraz da kafama göre takılınca o kısım yaş. Ama klasik elmalı kurabiyenin içine incirli harç hazırlayıp yapmanızı tavsiye ederim enfes oluyor. İnciri azıcık haşladım. Minik minik doğradım. Evde fıstık vardı ceviz daha güzel olabilir, fıstık az tarçın 1 kaşık şekerle birlikte birkaç dakika pişirdim...



Benim favorim işte bu susamlı kurabiyeler oldu. Susamı mutlaka kavurarak ekleyin hamura enfes oluyor...

 Çocuklar kakao olayını pek seviyor o yüzden bir de kakaolu kurabiye yaptım. Klasik margarin, un, pudra şekeri birleşmesi kendisi...

Aşağıdaki ise zencefilli. Ben aromasını pek sevdim. bir tek bu kurabiyede katı yağ yok. Fındık yağı ile yaptım. 1 yumurta, yarım su bardağı fındık yağı, kabartma tozu, 4 kaşık şeker, 1 tatlı kaşığı zencefil tozu, aldığı kadar un...

Yorumlar