Kütüphane kullanımı


Kütüphaneler... Sanırım geçmişte kalan kurumlardan biri olmaya aday günümüzde. Orta okul ve lise yıllarımda halk kütüphanesinin sıkı müdavimlerindendim. Hem ödevlerimi yapmak hem de kitap almak için giderdim. Ama kütüphane Konak'ta olduğundan olabildiği kadar sık diyelim...

Ama benim oğlanlar daha hiç kütüphaneye gitmediler. Ödevlerle ilgili bilglilere netten çok kolay ulaşıyorlar. Okumak istedikleri kitaplar da satın alınıyor. Hiç öyle kitap alışverişi falan da yok arkadaşları arasında...Ben bazen teşvik etmeye çalışıyorum ama karşı taraftan da olmalı tabiki...

Ben bile yıllar içinde istediğim kitapları hep alır oldum. Netteki sitelerin indirimlerini ya da ikinci el kitapları takip ediyorum. İşte yine de masraflı olmuyor değil. Son bir yıldır falan Devrim'in başının etini yemeye başlamıştım. Dokuz Eylül Üniversitesi'nde çalışıyor ve eminim kütüphaneleri derya gibidir (ah bana orda bir iş bulsa) Aylardır ara ara nükseden kitap alsana carlamalarım en son geçen hafta doruk noktasına ulaştı ki...Ciddi ciddi küstüm kendisine. Neyse en sonunda sormuş (anca sormuş yani) akademik personel olduğu için bir saferde 5 kitap alabiliyormuş. Liste anında eline verildi. Birkaç gün daha bekleyince kitaplarıma kavuştum:))))

İlk etapta okuma şenliği için eksik olanları istedim. Çavdar Tarlasında Çocuklar listemde yok ama o da ne zamandır okumak istediğim bir kitaptı...

Yorumlar