Romantizmin Işığı Clara


Bir müziği dinlediğimde kimindir, hangu parçadır bilecek kadar otorite olmasam da klasik müzik çok sevdiklerim arasındadır. Orta ikideyken müzik öğretmenimiz bizi operaya götürmüştü. O gün tanıştığım bu müzik türü hep haşatımda olmuştur. Çoluk çocuğa karışmadan önce daha çok dinliyordum illa ki. İşten eve geldiğimde cd'yi takıp bu müzikle dinlenmek cidden keyifliydi. Ama evdeki curcuna içinde aynı tadı aldığım söylenemez...

Neyse Can yayınlarının d&r'lardaki 5 lira kitap kampanyasında gördüm bu kitabı bu yıl. Kapkalın "okur muyum, alsam mı" derken almışım...Kitap babasının daha doğmudan bir proje olarak gördüğü Clara Schumann'ın (Wieck) yaşam öyküsünü anlatıyor. Ama sadece Clara değil yaşamıdaki 2 erkek Robert Schumann ve Johannes Brahms'ın yaşantıları da oldukça ayrıntılı anlatılıyor. Yazar bu durumu önsözde " Bu kitabı hazırlarken üç ayrı yaşam öyküsünü yazma gayreti içine girmedim. Diğer ikisini Clara'nın dünyasına taşımaya çalıştım" sözleriyle açıklamış. Yine de bu konunun çok dışındaysanız aşırı ayrıntıların yorduğunu söylemeliyim. Bu üç ismin hayatına girmiş arkadaşlar, öğretmenler, çocuklar, sevgililer, aileler de ayrıntılarıyla yer bulmuş kitapta çünkü...

Klasik müziksever biri için çok hoş bir kitap bence. Tüm ayıntılarına karşın Aydın Büke o kadar güzel bir dil kullanmış ki rahatça okutuyor kendini. Bir de 1800'lü yıllarda yaşamış bu insanların ete-kemiğe büünmesi hoş geldi bana. Müziklerini dinlerken ayrı bir bakış açım olacak sanki...

Yorumlar