Okuma Şenliği için okunanlar....


Aylar önce bir markette görüp aldığım kitap Okuma  Şenliği için okundu. Yabancı birinin Çanakkale Savaşı'nı yazmış olması ilgimi çekmişti ama save  kitabı sonuçta sıkıcı oluyor diye de elime almamıştım bir türlü. Kitabın yazarı, 1. Dünya Savaşı sırasında Batı Cephesi'nde savaşmış bir askermiş. Kitabında, hem yaptığı araştırmalara hem çeşitli komutanların anılarına yer vermiş. John North, ağırlıklı olarak müttefiklerin savaşı çok kötü yönettiğinden ve bu yüzden binlerce askerin yok yere öldüğünden bahsediyor.
Bu kitapla ilgili okuduğun bir yorumda Türk askerlerinin düşman olarak yazılması eleştirilmişti. Yani bir İngiliz için savaş sırasında Türk askerinin düşman olması çok doğal. Bu bakış açısıyla kitabı okuyabilmek gerekli bence. Bazen aşığı ve gereksiz milliyetçilik duygularının nelere yol açtığını unutmamamk gerekli hatta...Kaldıki North kitabında, Türklerin Britanya ordusunun karşısına çıkan en cesur hasım oldukarını da belirtmiş.

Sadece fazla tekrar ve dilin o kadar iyi olmaması kitabı okurken yordu beni biraz...



Robinson Crusoe

Çocukken okumayan yoktur sanırım bu kitabı. Hatta filmini izlemeyen...Şenlik için kalınca bir baskısını aldım ama ne sıkıldım ne sıkıldım. Ben daha eğlenceli anımsıyorum Robinson Crusoe'yi. 40 yaşında büyümüş bir kadın olarak okuyunca fazla sallamış olarak gördüm. Bizim Robinson hep dört ayak üstüne düşüyor, hep kazanıyor, hep lider oluyor. Gerçeklerden çok uzak geldi...

Polisiye kitap kategorisi için elimde bulunan tek kitaptı. Aslında çocukların ilgisini çeker diye almıştım önce ben okumuş oldum. Kolay okunabilir, keyifli bir kitap...

Yorumlar