Bir Burjuvanın İtirafları

Okuma Şenliği'nin kitaplarından biri daha bitti; Bir Burjuvanın İtirafları...Sandor Marai'nin en önemli yapıtı olarak kabul ediliyormuş. Can yayınlarının kampanyası sırasında almıştım, ilginç gelmişti konusu. Ama itiraf ediyorum biraz sıkıldım okurken. Hatta ikinci cilde geçerken araya 5 kitap aldım.....

Aslında dili akıcı ama hikaye taa çocukluktan başlayarak hayat hikayesi, komşular, sokaklar, işler vs. anlatmakla geçiyor. Bu kadar çok anlatımda biraz sıktı beni...


--Burjuvaji, toplumsal sorumluluk duygusunu, hayırseverlik yaparak karşılardı. Yoksullardan karnı doyurulması gereken yabancı bir tür, acı bir kabile gibi sözederlerdi.

--Ne ucuz iştir kişilerin karakterlerinden hareket ederek ait oldukları halk hakkında hükme varmak!

--Baba ölümü her zaman büyük bir patlamadır, aile infilak eder ve herkes bir anda kendi yoluna gider...

Yorumlar