Kaybolan Sevgililere Yollar



Nadeem Aslam'ın kitabı Kaybolan Sevgililere Yollar'ı, Can Yayınları'nın geçen yıl D&R'da düzenlediği 5 tl kampanyası sırasıda almıştım. İyi ki de almışım. Çok doyurucu bir kitap oldu benim için....

Aslında kitabın başlarında biraz sıkıldım, hatta zorlandım. Bu aralar işlerim vardı onun da etkisi oldu sanırım. Bir türlü tam kitaba adapte olamamıştım. Ama biraz üstüne düşünce konusu ve dili beni hemen içine aldı diyebilirim.

İngiltere'de yaşayan Pakistanlı ailelerin yaşantılarını-çelişkilerini çok güzel anlatmış kitap. Jugnu ve Chanda'nın evlilik dışı ilişkileri sonucu öldürülmeleri anlatılırken, kültür farklılıklarının yarattığı sorunlar bir güzel yedirilmiş kitaba....

Kocası sarhoş olduğu sırada düşünmeden "boş ol boş ol boş ol" dediği için gidip kendine yeni bir koca bulmak zorunda olan Suraya....(İslam kurallarına göre kadın önce başka bir erkekle evlenip onun gönlünü edecek, sonra boşanıp kocasına geri dönebilecek çünkü)

Pakistan'da yetiştiği dini hayatı benimseyip İngiltere'ye bir türlü alışamayan Kaukab....

İmamların çocuklara yaptığı tacizler ve bunun sürekli örtbas edilmesi....

Kızların sadece ailelerin sırtında yük olmaması için nasıl olursa olsun evlendirilmesi...


Yorumlar