Kırmızı Pazartesi


Santiago Nasar'ın öldüğünü daha kitabın ilk sayfasından hatta arka kapaktan biliyorsunuz ama yine de merakla son sayfaya kadar okuyorsunuz...

Marouez'in okuduğum ilk kitabı Kırmızı Pazartesi. Çok farklı bir anlatımı vardı bence. Yani bir filmi seyredersiniz ne olacak şimdi diye, kitabı da öyle. Ama burada yazar çocukluğunu geçirdiği kasabada işlenen bir cinayeti anlatırken sonucu baştan söylüyor bize. Merak bitiyor mu? Benim için hayır....

"....Ancak cinayeti engelleyebilmek için bir şeyler yapabilecekken yapmayanların çoğu, namus sorunlarının ancak faciada rol almış kişilerin erişebildiği kutsal alanlar olduğu bahanesiyle kendilerini avutmuşlardı."

Kitabı Puniccia'nın Kitapları'nın düzenlediği yazar ayları kapsamında okudum. Kitap ise bana Kitap Okumak İster misin?den geldi.

Yorumlar

  1. Kitabın başlangıcı Ayşe Kulin'in "Adı Aylin" romanına benziyormuş:)

    YanıtlaSil
  2. "Yüzyıllık Yalnızlığını" okumuştum ilk Marquezin liseye gidiyordum ve dehşete kapılmıştım. Kırmızı Pazartesiyi de daha büyük yaşlarımda okudum. Mutlaka Yüzyıllık Yalnızlığı da okumalısın Saadetciğim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder