İki Şehrin Hikayesi


Okuma Şenliği kapsamında okundu bitti. Kitap, 1775-1789 yılları arasında Paris ve Londra'yı anlatıyor. Kitabın kahramanları 2 şehir arasında gidip gelirken, açlık, sefalet, insanların yaşantıları da aktarılıyor. Fransız İhtilali'nin farklı bir yüzüne değinen kitapta, baştaki zenginlere karşı ayaklanan halk ne bulursa onunla isyanı başlatıyor. Kitabın bir yerinde en büyük silahlarının ise açlık olduğu yazılmış....
Genel olarak klasikleri severim ben. Ama bazen o kadar saçma olaylar yaşanıyor ki....Belki de günümüz mantık dönemi bize saçma geliyor. O yıllar için normal olaylardı. Ama işte......Burada da Sydney Carton adlı karakterin sevdiği kadının kocasını kurtarmak için gönüllü giyotine gitmesi o denli uzak geliyor ki insana...

Bugün sabah çocukları okula uğurlayıp hızla Gaziemir pazarını gezdim. Aldım haliyle bir şeyler....Yakınlardakilere tavsiye ederim güzel bir pazar. Daha önce de gidip bir kitapçı keşfetmiştim hatta. Eee oralara kadar gidip kitapçıya uğramamak olmazdı. Hızlı bir göz atmayla biraz da kitap aldım hemen. Yine aynı hızla eve geri döndüm öğle yemeğine oğluşları bekliyorum şimdi...

Yorumlar

  1. Bu kitabı ilk olarak lisede okumuştum. Hazırlıktaydık, öğretmen bol bol İngilizce hikaye kitapları okutuyordu. Bu geçti elime, yaklaşık 70 sayfa özet bir kitap. Ben kitabın sonunda ağlamıştım hüngür hüngür. Hatta günlüğüme sonlardaki Sydney Carton'un asıl benim ağlatan konuşmasını da yazmştım. Sonradan Türkçe'sini okudum. Yine etkilenmiştim.

    YanıtlaSil
  2. Carton genel olarak hikayedeki en aklı başındaki kişi bence. Ama yine de başkası için ölmek çok fazla gibi.

    YanıtlaSil
  3. afiyet olsun canım
    listeye aldım bir dahaki sefer pazara gideriz birlikte ama cumadan gelme olayı biraz zor gibi
    artık şansımızı deneyeceğiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen gel pazar günü de güzel pazarlar var......

      Sil

Yorum Gönder