Durgun Don 3-4


(Görsel alıntı. Benim okuduklarım Engin yayıncılık. Bilgisayarım sorunlu, çekip ekleyemedim.....)


Okuma Şenliği'nin bana kazandırdığı güzel bir kitap oldu Durgun Don. 600 sayfadan uzun bir kategori için evde bulunan tek kitaptı. Biraz fazla uzundu ama Devrim promosyonunu iyi yapınca okumaya cesaret edebildim. İyi ki de okumuşum....

Rusya'nın Balzac'ı olarak bilinen Şolohov, varlıklı kazak ailelerin yanında hizmetçilik eden ve öğrenim görmemiş bir kadının oğlu. 17 yaşında Moskova'ya giderek yükleme-boşaltma işçiliği yapmış. Daha sonra kitap satıcılığı da yapan Şolohov Durgun Don'un ilk cildi yayınlandığında daha 23 yaşındaydı. Kendisi de Devrimcilerin arasında savaşa katılmış olan Şolohov, kitapta Don Kazaklarının bir dönemini oldukça ayrıntılı olarak anlatıyor...

Durgun Don'un 1 ve 2'inci kitaplarından burada bahsetmiştim. 3 ve 4'üncü ciltlerinde Don Kazaklarının ayaklanması, yıllar süren savaşın götürdükleri, açlık, ölümler, bıkkınlık çok güzel bir dille anlatılıyor.

Yorumlar

  1. bu günlerdeki psikolojime iyi gelecekmiş gibi görünmüyor konusu :) ama helal sana sevgili saadet süper gidiyorsun.bu günlerde kal geldi bana okuyamıyorum canım çekmiyor çok nadir bir durum ama böyle.geçecek inşallah.sen den bana bulaşsa bu azim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder