Mercimekli börek



Hep kötülenmesinden mi bilmem (hani kara şimşek derlerdi) yeşil mercimekle sık haşır neşir olmam yenilere dayanır benim. Zaten et sever biri değilim bunları da yemezsem iyice proteinsiz kalacağım...Son iki yıldır mutfağımızdan eksik olmuyor. Çocuklar yemeğini çok seviyorlar. Böreğe de oldukça yakışıyor bence. Hatta mercimeği haşlayıp çeşitli otlarla, kırmızı biberle renklendirince salatası da fena olmuyor hani...

Böreğimize gelirsek. Malzemeler kolay....
6 tane yufka, haşlanmış mercimek biraz göz kararı oldu, 2 kuru soğan, evde tazesi kalmadığı için kurutulmuş maydanoz, tuz, karabiber...Aslında buna acı çok yakışırdı ya neyse.....
Yufka harcı için, yoğurt, sıvı yağ, yumurta ve 1 kabartma tozu....

Yufkanın birini mutfak tezgahına serip malzemelerini karıştırdığımız harçtan her tarafına yayıyoruz. Üzerine ikinci yufkayı serip üçgen kesiyoruz. Sigara böreği yapar harcı ekleyip sarıyoruz. Diğer yufkaları da aynen sardıktan sonra üzerine yumurta sarısı, susam ya da çörek otu da serptik mi işlem tamam....

Yorumlar

  1. Yufkaların arasına haşhaş da koyarsanız çok güzel oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öylesini de denemiştim daha önce. Bu kez araya kabartma tozlu harç yaparak deneyeyim dedim. Çocuklar hangisini severse diye...

      Sil
  2. Ben severim mercimeği, mercimekli herşeyi... de... aklıma mercimekçi teyze geldi, hani hatırlar mısın birara tv de çıkıp mercimek hakkında konuşur dururdu :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet anımsıyorum onu. Bir ara fazla mercimek birikmiş depolarda eritmek için her şeye mercimek katıyorlardı....Ben de abimler yüzünden soğudum sanırım. Askerde çok yedirmişler tiksinmişler resmen evde pişmezdi hiç. Egeli olunca da bakliyat pek olmuyor. Devrim'in ailesi sayesinde barıştım bunlarla denebilir....

      Sil
  3. bende çok seviyorum mercimekli böreği.Ellerine sağlık nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  4. kim hakkında ne dedikodu yaparsa yapsın:)))))))))) çok güzel oluyor ama ben de yapardım geçtiğimiz yıla kadar bol bol hatta benimkiler mantısına hasta. hafta sonu dünürüm de erişteli yemeğini yaptı oda çok nefis oluyor.
    (böreklerde mercimeği biraz daha pişir hafif ezilme kıvamına yakınca)
    ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de daha çok pişmeliymiş. Baktığım bir iki yerde az diyordu oysa.....

      Sil
    2. iyi pişince hem yerken dökülmüyor hem de daha lezzetli oluyor canım.

      Sil
  5. mercimek teyze geldi aklıma:)) ilk üniversitede oda arkadaşımın yapıp yolladığında tadına bakmıştım ama o zaman sevmemiştim.hatta birde pirinçli yollamıştı.pirinçler taş gibi dişlerim kırılacaktı neredeyse:) mercimek muhteşem bence ve çok yönlü.yemek,çorba,börek salata da yap kullan.ellerine sağlık ve teşekkürler tarif için.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder