Okuma Şenliği için biten kitaplar-2-


1944 yılını anlatan kitap, dönemi gayet güzel anlatmış. Hikaye yazdığı şiir kitabı nedeniyle aranan edebiyat öğretmeni etrafında şekilleniyor. Sağlık sorunları olan öğretmen, teslim olmamak için sürekli kaçıyor ve bu arada da dönem gayet güzel anlatılıyor....Kitabın sonu da süprizlere gebe aslında....

Bu kitabı türü kurgu olmayan kitap şıkkı için okudum bu arada....






Küçük Ağaç Eğitimi uzun zamandır alınacaklar listemdeydi. Kızılderili yazar Forrest Carter'ın otobiyografik kitabı...Daha 5 yaşında hem annesi hem de babasını kaybeden küçük bir çocuğun hikayesi...Kızılderililerin hoş öğretileri, güzel bilgileri kitapta bol bol yer alıyor....

Canının istediği itabı okuma şıkkından girdi listeye bu kitap.....




Eski arkadaşlarının ölümü üzerine doğukları ama terk ettikleri ülkede yeniden biraraya gelen arkadaşların hikayesi...Tam bir Amin Maalouf hayranı olan ben eski kitaplarındaki tadı bunda bulamadım açıkcası...

Kendi dışında herkesin okuduğu kitabı okuyanlar şıkkının kitabıydı...




 Yine görüp arka kapaktan konusunu fazlaca merak edip aldığım bir kitap. 516 sayfa olunca bekleyenler arasından çıkıp Okuma Şenliği kapsamına giriverdi. 400 sayfanın üzerinde bir kitap okunması gereken şıkka ait kendini...

Açıkcası o kadar merak etmeme karşın sıkıldım azıcık. Biraz fazla uzatmalar olmuş sanki. Ama konu yine de ilginç. Çocukluğundan beri çalışmak durumunda olan denizci Martin Eden, zengin bir kızla tanışınca yazar olmaya karar veriyor. Bunun için saatlerce okuyup, yazıyor, kimsenin aşağılamalarına aldırmıyor.....Yarıya kadar sıkılmıştım ikinci yarıda inanılmaz sardı beni.....



Pinuccua'nın Okuma Şenliği için kaldı geriye 4 kitap. Kitaplarım hazır okunuyorlar.....İlk bitirdiklerim de burada...

Yorumlar

  1. Merhabalar;
    Blogunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    640. takipçin benim.. :)
    Bana da gelirsen sevinirim :)
    ¦ Sevgiler ¦
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil
  2. Mutlu ve keyifli vesağlıklı bayramlar Saadetciğim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder