Böğürtlenli cheesecake



Ada'nın doğum günündeki ikramlıklardan biriydi bu. Tam olarak benim marifetim denemez. Dr Oetker'in hazır paketlelerinden küçük bir yardım aldım:)) Kırmızı metal nostalji kutularında satılıyordu bir ara hazır paket. Kutuya bayılınca alıp denemiştim. Çocukların çok hoşuna gitmişti. Geçen markette aynı kutudan görünce yine aldım.
Cheesecake'in tabanı yulaflı bisküvi ile hazırlanıyor. Kelepçeli bir kaba iyice bastırarak yayılıyor. Beyaz kısmı için süt ve yoğurt ekleniyor çırpılarak hazırlanıyor. İllaki içinde katkı maddesi vardır ama cidden hafif bir tatlı. Bir de bildiğim kadarı ile bu tatlı labne ile yapılıyor. Onların da çok masum olduğuna inanmıyorum ben. Paketli ürünler hep bir soru işareti çünkü....
Böğürtlenli kısmını ise bahçemden topladıklarımla yaptım.
1 su bardağı böğürtleni rondoda çekip, 1 su bardağı su ve 2 silme kaşık nişasta ile pişirdim. Soğuduktan sonda daha önceden hazırlayıp dolapta beklettiğim kekin üstüne yaydım. Biraz da öyle bekledi kelepçe içinde...

Yorumlar

  1. piyasada katkısın bişey var mıki merak eder oldum.sebze meyvelerde dahil bu duruma.3 yıldır çok özenssemde bazen çok sevdiğim ürünlerde kaçamak yapıyorum bende:)
    pasta şahane görünüyor.imrendim valla.şu sosu deneyeceğim be ilk iş.ellerine sağlık sevgili saadet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın. Bırak paketli ürünleri pazardan aldıklarımız bile şüpheli artık. Ben de çoğunlukla evde yapıyorum ama kaçaklar olmuyor değil. Hele bu sıcakta fırın olayı.....

      Sil
  2. Ellerine sağlık şeker çok lezzetli görünüyor. Ama ben hala böyle şeyler yiyemiyoruuuuum. Afiyetle.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder