Okuduklarımdan......


Yine bir kadının hikayesi. Erken yaşta hiç tanımadığı üstelik kendinden 50 yaş büyük biriyle evlendirilmek istenen küçük kadının hikayesi....

""Şahbanu büyümek istemiyor. Her zaman rüzgâr gibi güçlü, başına buyruk ve özgür olmak, hep Rüzgârın Kızı olarak kalmak istiyor. Ama şimdi bir karar vermek zorunda. Ya ailesinin onurunu kurtarmak için kendinden elli yaş büyük biriyle evlenmeye razı olacak; ya da yüreğinin sesine kulak verip geçmişe ait bütün bağlarını rüzgâra savuracak. Şahbanu büyümek istemiyor. Çünkü büyümek, karar vermek demek. * * * Suzanne Fisher Staples, çağdaş klasiklerin arasında yer alan bu bol ödüllü eserinde, Asya çöllerinin tatlı ama zorlu hayatının ortasında özgür ruhlu bir kızın, çocuk gelin Şahbanu’nun yetişkinliğe geçiş dramını bütün gerçekliğiyle gözler önüne seriyor.""





Amerikada okuyup doktorluk yaparken bir nedenden Suudi Arabistan'a dönmek durumunda kalan bir kadının hikayesini anlatıyor. Hekim kendi anlatıyor hikayesini. Ancak oranın iyi bir hastanesinde doktorluk yapması, arkadaşlarının kalburüstü insanlar içinden olması nedeniyle bence kadınların durumunu yeterince anlatamamış. Bir de dini konulara gereksiz yere fazlaca girmiş...

"" Suudi ve Arap meslektaşlarımın gözünde garip bir varlıktım ben. Kadın bedeninde bir erkek, Müslüman adı altında bir Batılıydım. Belirlenmesi imkânsız bir konumum vardı, diyen Suudi Arabistanlı Doktor Qanta Ahmed'in dilinden Arap kadınları. Bu kitap, okuyucunun büyüleyici, zaman zaman ise itici bulacağı girift bir ülkeye yolculuktur Çoğu okuyucunun tanıma fırsatı bulamayacağı bir dünya üzerine içtenlikle kaleme alınmış bir girizgâhtır.Publishers Weekly Amerika Birleşik Devletleri'nde oturma izni yenilenmeyen Doktor Qanta Ahmed, ortada kalmışlık hisleri içinde Suudi Arabistan'dan gelen cazip iş teklifini kabul eder. Bu, yalnızca yeni bir iş değil, bir macera umududur. Müslüman olmakla kısa sürede aidiyet hissetmeyi, kabul görmeyi umduğu ülkede bulacakları ise başka bir gerçekliktir. Görünmez Kadınlar Ülkesinde, Batılı Müslüman bir kadının penceresinden samimiyetle aktarılmış anılardır. İslam'a bir yabancı olarak geldiğim bu krallıktan imanım bakımından bir yurttaş olarak ayrılıyordum. İçinde aşırılıklar barındıran bu krallıkta, hoşgörüsüz muhafazakârlığın delici gölgesinde inancımın eksik dikişlerini tutturmuş ve aidiyet duygumu kazanmıştım. Etrafına aydınlık saçan bu aidiyet duygusu sonsuza kadar içimde olacaktı.""

 Gerçek bir hikayeyi anlatıyor kitap. Daha 14 yaşındayken kütüphanede okuduğu bir kitaptan yararlanarak kendi imkanları ve dalga geçilmesine aldırmadan rüzgar tribünü yapan William'ın hikayesi...



""  Denersem yapabilirim, düşüncesiyle yola çıktığımda henüz 14 yaşındaydım. Yaşadığımız bölgedeki kıtlık artık dayanılmaz olmuştu ve etrafımdaki insanlar teker teker ölüyordu. Buna bir son vermeli, en azından denemeliydim. Çevremdeki insanların, hatta ailemin bile bana deli gözüyle bakmasını hiç umursamadan sadece amacıma odaklandım. Ve başardım da! 'Rüzgârı Dizginleyen Çocuk' geçim sıkıntısı, kıtlık ve salgın hastalık gibi hayatın zorlu koşullarıyla mücadele ederek bunları geride bırakmayı başaran "dâhi" bir çocuğun olağanüstü hikâyesi… Bu kitabı okuyun ve çocuklarınıza okutun. Onlara bırakacağınız en büyük servet mücadele ruhudur. Yaşadığı çevrenin umudunu ve huzurunu arttırmak için elindeki kısıtlı imkânları kullanarak yarattığı mucizelerle William insanlığa büyük bir örnek olmaya aday bir genç. Al Gore, Nobel Barış Ödüllü ABD eski başkan yardımcısı Bu hikâye, oldukça ilham verici ve yürekleri ısıtan bir rüya gibi! William sadece rüzgârı dizginlemekle kalmamış, hayal gücünü ve özgünlüğü de kontrolü altına almış. Yaşadığımız dünyayı en doğru şekilde kullanmamız için ihtiyacımız olan her şeyi gözlerimizin önüne seriyor. Bu insan bence, çağımızın süper kahramanı. Walter Issacson, Steve Jobs'un yazarı""

(Bunu da netten buldum. Kitapta anlatılan tribün)


Yorumlar

  1. Aynı konuyla yani Doğu'da kadının ezilmişliğiyle ilgili benzer onlarca kitap çıktı. Tam bu furya bitti derken son zamanlarda gene başlıyor galiba. Açıkcası bildiğimiz ve yabancısı olmadığımız konular. Kitap paylaşımlarınız için kutluyorum sizi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yine de seviyorum kadını anlatan kitapları.....Benim kitap paylaşımlarım biraz acemice. Kitap bloğu yazan arkadaşlarınki kadar ayrıntılı değil. Fikir olsun istiyorum...

      Sil
  2. Özellikle ilk kitabı merak ettim ahah gun 48 saat olaydı ne olurdu???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem ki o zaman da sıkılır mıydık bitmeyen günden....

      Sil
  3. ilk kitabı okumuş ve etkilenmemiştim.diğerlerini okumadım ama not aldım.keyifli okumalar ve teşekkürler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder