Ayva reçeli




Kışın yapılabilecek en makbul reçel bu sanırım. Hep diyorum ya benim erkekler tatlıcı. Mutlaka kahvaltıda bir çeşit de olsa tatlı bulunacak. Haliyle reçel çeşitlerini de bol tutuyoruz. Ayva reçeli mevsimini de dün itibariyle açmış bulunduk....Tarife gelince
3 kilo ayva almıştım ben. Akşamdan soyup, doğrayıp üzerine de şekere ekleyip bıraktım. Sabah kalkınca yarım su bardağı kadar su ekledim bunlara. Bu arada 3 kilo ayvaya 2 kilo şeker kullandım. Şeker miktarını reçellerde hep az tutarım ki meyvenin tadı yokolmasın. Ayvanın çekirdeklerini de bir tül içine iyice bağlayarak tencereye ekledim. İçinden tek tek kim ayıklayacak o çekirdekleri, Ama biri kaçak yapmış ve foto çekerken farketmemişim:))))
Reçel kıvama geldikten sonra da ocağı kapatıp hemen kavanozlara koydum ve kapaklarını kapatıp ters çevirdim. Kavanozlar soğuyana kadar da ellemiyorum.
Bu arada klasiktir tatlıya limon konur. Ben onu da koymam. Hiç şekerlenme olmadı reçellerimde bugüne kadar. Kıvamı için de annem "bir çay tabağına su koy içine reçelin suyundan damlat dağılmıyorsa koyu kıvamlı kalıyorsa tamamdır" derdi. Sık yaptığımdan sanırım genelde ihtiyaç duymuyorum buna.

Yorumlar

  1. Ellerinize sağlık ayva reçeli bir harika görünüyor çok sevdiğim reçel çeşidi.Afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben reçel tüketen biri değilimdir ama gül reçeli ve bundan azıcık tırtıkladığım olur. Kokusuna bayılırım bunun....

      Sil
  2. ellerine sağlık afiyetler olsun limon olayı ilk kez duyduğum bir ayrıntı ben illaki olacak sanıyordum:))
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice illaki olmalı mı bilmiyorum ama ben baştan beri koymam. Sorun yaşamadım bugüne kadar. Yani birinden duyduğum birşey değil. Annem de koyardı aslında ama....Bu arada ben şerbetli tatlılara da koymam limon. Orada da hiç şekerlenme yaşamadım...

      Sil
  3. Elinize sağlık çok güzel görünüyor. Bende koyarım limon olmazsa olmaz bilirdim :) Portakal ve ayva reçeli yaparım kışın ama başlamadım daha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya ben öyle başladım sorun yaşamayınca da devam ettim işte. Hoş farkeder mi bilmiyorum koymak ya da koymamak..sonuçta birkaç damla limon. Teşekkür ederim..

      Sil
  4. MMMMMM nefis görünüyor güzelim. Ellerine sağlık. Benim yerime de yersen sevinirim güzelim :D

    Hadi öpüldün canım görüşürüz...

    YanıtlaSil
  5. Ben de klasik kahvaltı yapacaksam -tost falanla geçiştirmiyorsak eğer:)))- mutlaka reçel olmalı. Çok severim ve reçel olmadan kahvaltının tadına varamam.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler ^-^

    YanıtlaSil
  6. hımmmmmm ellerınee saglıkkk cok lezzetlı gorunuyor..tarıf ıcınde tesekkurler canımmm ..dursun bır kenarda belkı bırgun marıfetlı bır hatun olmaya karar verır de yaparım:)))

    YanıtlaSil
  7. ellerinize sağlık, nefis görünüyor:)biz tatlıya hasret kaldık son zamanda :(

    YanıtlaSil

Yorum Gönder