harnuplu-pekmezli kek



Ben kek de harnup (keçi boynuzu) tozunu kullanmayı çok sevdim. Hem rengi hem tadı hoş oluyor. Bu kez içine biraz da pekmez ekledim. 

Malzemeler: Yarım su bardağı harnup, 1 çay bardağı pekmez, 4/3 su bardağı şeker, 4 yumurta (benimkiler küçüktü) 1 su bardağı süt, 1 çay bardağı irmik, yarım su bardağı sıvı yağ, kabartma tozu,  un....

Yumurta ve şekeri iyice çırptıktan sonra diğer malzemeleri de ekleyip hamuru hazırladım. Ben karışımımı 2 dikdörtgen boncama paylaştırdım. Biraz ince oldu ama sonrasındaki hain planlarım için bu gerekliydi.

Fotoğrafda görülen tepsi kek olarak kaldı. İkinci tepsi (ki çekemeden tükendi) tatlı oldu. 1 su bardağı şeker, 1.5 su bardağı su ile hazırladığım sıcak şerbeti soğuk kek üzerine döktüm. Ev ahalisinin çok sevdiği bir tatlı oldu. Hatta Devrim "şambaliyi andırıyor" yorumunu yaptı tatlım için.




Bu da aynı gün çocukların yaptığı kurabiyeler. Yanlış okumadınız tamamen Ada ve Deniz ürünü bunlar. Öyle güzel şekil vermişler ki bayıldım......

Yorumlar

  1. çocuklarınızında sizinde ellerinize sağlık kurabiyelerde kekinizde nefis görünüyor ..bende çok severim keçi boynuzu tozunu .. hemde çok sağlıklı..afiyetler olsun size:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de tesadüfen keşfetmiştik harnup tozunu bu şeklide tüketimi hoş oluyor. Dediğin gibi sağlıklı da...

      Sil
  2. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş Ada ve Denize de maşallah onlarında ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Güzel tarif ellerine sağlık, senin oğlanlar çok marifetli:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fadiş bir önceki hamurişi etkinliğinde biraz serbest takılmışlardı poğoçalar sert olmuştu. Kalın tuhaf şekiller yapmışlardı...Bu kez biraz daha özenli çalışmalarını istedim. Misafirimize bile ikram edebiliriz dedim. Pek özendiler. Sonuçla kendilerinin de hoşuna gitti...

      Sil
  4. Pek leziz görünüyor.
    Ada ve Deniz'i de tebrik etmek gerek. Maharetliler maşallah.
    Sevgiler^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Çaba gösterince çocukların yapamayacağı şey yok gibi....

      Sil
  5. hepinizin ellerine sağlık.ikiside çok iştah açıcı.afiyetler olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık canım yeni bir tat olmuş bu bende de olacaktı keçiboynuzu tozu bir bakınayım nefis görünüyor:)

    oğluşlarında ellerine sağlık. Eeee bloga adları verilmiş emekleri yayınlanmaz mı:))

    YanıtlaSil
  7. Haklısın onların sayılır burası:))))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder