kakalak alerjisi....


Daha önce Deniz'in kakalak alerjisi olduğundan bahsetmiştim. Kesin bir alerjisi var diye 3 kez test oldu çocuk en sonunda bula bula bunu buldu:))

Neyse ben zaten bu böcekten oldum olası tiksinirim. Bu evi ilk aldığımızda çoktular daha taşınmadan iyice ilaçlayıp kurtulmuştum. Her yıl iki kez (bahar aylarında) düzenli ilaçlama da yaparım. Es kaza uçarak falan gelseler bile direk ölürler. 7 yıldır hiç sorun yaşamamıştım.

Cumartesi akşamı Urla'dan dönünce Deniz salonda bir adet böcek gördüğünü söyledi. Canlı. Devrim hemen halletti. Heralde dışarıdan girdi dedik. İlaçlamayı pazar günü (dün ) yapacaktım. Gecen yatarkn ben de banyoda denk geldim. Moraller yerde bende. Sabah bir tıkırtıyla uyandım. Bir tanesi resmen ütü masasına tırmanmaya çalışıyor. Devrim olduğu yerde öldürünce sinirle yerleri silmeye başladım. Her yerde koyu kahve salgılar. Hatta duvarda bile vardı. O anda bende ipler koptu...

Pazar sabahı daha kahvaltı yapmadan hazırlarsın suları 3 halı, bir çekyat sildim. Bu şey evde dolaşmışsa ve salgısını birakmışsa Deniz'deki etkisi nasıl olur bilemiyorum çünkü. Bir de kardeşine söz vermiştik. Devrim annemi almaya gitti. O arada bir da kapalı balkonun camlarını sildim ki tüm evden daha çoklar. Evi iyice ilaçlayıp çıktık. Geldim 5'ten sonra dip köşe yatağın, ranzanın, koltukların altını kaldırabildiğim her şeyi kaldırıp hem kontrol hem temizlik yaptım. Devrim'e de çocuk halısı yıkattım. İlaçtan evin camları batmış bir de onları sildim. Resmen geberdim dün.

Bugün de her ne kadar hiç bir iz olmasa da sabah sabah mutfağa el attım. Tüm dolalar inip temizlendi. (Dün sadece kaşıklık kısmını temizlemiştim. Acil kullanılacaklar diye) Uzun oldu sanki ama dün 3 böceğin bana ettiklerini tahmin edemezsiniz. Daha bir sürü şeyi yıkayacağım. Batmadılarsa da dünkü ilaçlamadan etkilenmişlerdir diye.

Yorumlar

  1. bende böcekten çok iğrenirim,ama bahçeli evlerde muhakkak böcek oluyor dikkat etmek lazım...çok yorulmuşsun ama değmiştir,tertemiz mis gibi bugün rahat edersin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böcek oluyor haklısın ama hep ölüsü olurdu canlısını görmek bir de hayatımda ilk kez bu böceğim salgısına denk geldim. Deniz'in alerjisi çıkınca çok araştırmıştım. Böcekle temas etmese de salgısı yetermiş hasta etmeye. Zaten pis şeyler. Evimde yabancı biri dolaşmış kirletmiş gibi geldi. Hep yaptığım şeyleri bir anda bitirmeye kalkınca...

      Sil
  2. çok geçmiş olsun canım benim

    YanıtlaSil
  3. Raid'in tabletlerinden atın kıyıya köşeye,çocukların ulaşamayacağı yerlere. Böyle ilaçlatmak çok zor. Bizim burası da sıcak ve dışardan çok böcek girme ihtimali var diye ben hep tazeleyerek kullanıyorum. Çok rahatız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nedret abla düzenli kullandığım bir ilaç var. 6 ay etkili ve çok da memnunum. Birazcık ağırdan almıştım ilaçlamayı ondan canlı kaldılar sanırım. Açıkcası o tabletlerden daha memnun kaldım ben bundan. K-Othrine diye bir şey. Bayer'in.
      Kendim fısfısla ilaçlıyorum. Öyle koku falan yapmıyor hiç. 1 saat kapalı kalması yetiyor.

      Sil
  4. Geçmiş olsun canım benim, keşke ilaçlamadan sonra yapsaydın bütün o temizlikleri şimdi tekrar tekrar aynı yerlere el atacaksın, bizim eski sitede de benzer sorun vardı adı kakalak mıydı bilmiyorum ama kaloriferler kapanınca evlerden çıkardı, asitborikli patates topları yaparlardı eskiler bir araştır bir de hazır böcek plakları var yem, al koy köşeye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o böceğin salyalarını görünce kendimden geçmişim zaten. Nasıl halı silmeye başladım. O 3 halı ve çekyat ne zaman bitti farketmedim bile. Halıları silip silip attım dışarı zaten. Onlar yeniden batmadılar. Geri kalanların da çoğu bitti gibi.

      Sil
    2. Adadenizim aklıma geldi köpük sprey bir ilaç var incecik cubuğu var ucunda yazlıkta kullanıyorum ben adını hatırlamadım ama bilinen bir marka, süürekli suyla silinmeyen süpürgelik üstü gibi yerlere kapı eşiklerine sıkıyorsun 6 ay etkili marketlerde var, hiçbir haşerat girmiyor kalorifer borularından falan giriyor olabilirler.

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun Saadet. Sana da kolaylıklar dilerin.

    YanıtlaSil
  6. geçmiş olsun canım bu canlıların da tam gezinme zamanı işin kötüsü pis temiz demiyor heryerde gezinebiliyorlar.
    etrafta neml birşeyler bırakma sakın:(
    birde kesinlikle ezerek vurarak öldürmeyin binlerce yumurta bırakabiliyorlar.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder