duta dalma olayı....


Çocukları duta dalarken çektim. Rahatsız olmalarını da istemedim ama öyle kendilerinden geçmişlerdi ki. Bunlar akşam çıkıştakiler. Kalabalıktı ben makinayı getirene kadar kimi dağılmış. Öğlen epey toplayanlar oldu, ellerinde poşetlerle gelmişler.
Olmuş meyveyi toplamaları sorun değil. Ama hepsi birden o kapıya yüklendiler mi kapı çıkacak ta çocuklara zarar verecek diye cidden korkuyorum.  Onlar toplarken sürekli yanlarındayım zaten. Burada azlar bazen kaç çocuk birden tırmanıyor görseniz. bir de malesef kimi çocuk için yeşilin değeri yok. O kadar çok dalı kırılmışki gariban dutun yine:(((
Keşke meyvesini tüketip ağaca zarar vermemeyi düşünebilseler. Değilse dut zaten ağaçtan yenir. Öyle tabaktan yenecek bir meyve değildir. Tırmanacaksın tepesine doyup ineceksin. Keygfi oradadır bu meyvenin:)))
Bahçenin dışına da diktik rahatça toplasınlar diye....

Yorumlar

  1. Ya olurmu öyle yeşile zarar vere vere...senin bahçen mi?maşallah sabırlısın seninse eğer...dediğin gibi yesinler ama kırmadan dökmeden...

    YanıtlaSil
  2. Bizim bahçe evet. Dökmeleri sorun değil. Yer zaten toprak beni rahatsız eden bir durum yok o anlamda. Tek sorunum dalları kırmaları. İlk fotoğrafı da terasa çıkarak çektim. Asmalarım da pek güzel görünüyorlermış buradan. (üstte kiracı genç bir kardeşimiz var. Gerekmedikçe terasa pek çıkmam da...)

    YanıtlaSil
  3. maşallah asmana:)ne güzel görünüyor yapraklar:)
    dut sağlam kalmıştır inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzel oldu bu yıl. Bir de çekirdeksiz kara üzümüm var ki o küçük ama daha bir güzel oluyor...
      Dut genel olarak sağlam. Ama epey dalını kırmışlar-zedelemişler. Ne kadar yanlarında olsamda izin verince bir yere kadar müdahale edebiliyorum...

      Sil
  4. Ah ahh.. İzin versen bir türlü vermesen bir türlü. Kendilerine de, ağaçlara da, kapıya da, çitlere de.. her bir yere zarar veriyorlar. Biz toplayıp versek hiç bir anlamı olmayacak. Yasaklasak "kötü teyze" olacağız. Ben de bu konuda çok rahatsızım.

    YanıtlaSil
  5. Anaaaa...dutlar bilem olmuş oralarda maaşallah, bizim buraya daha bahar bile gelemedi doğru dürüst :((
    Ne zevklidir ama ağaca çıkıp hapur hupur dut yemek, bizdeki bodur dut, yeni bir tane aşılandı ama henüz bacak boyunda :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dut oldu papatyalarım kurumaya başladı. Dün Devrim tohum topluyordu papatlayardan biryerlere verecekmiş.Biz yazı getirdik denize bile girdik...
      Dut zaten dalından toplanırda yenir. Hiç almadım pazardan ben...

      Sil
  6. He heee çocukken bizde yapardık okul yolundaki bahçelerden hem de olmamış ham ne varsa yerdik, kimsede kızmazdı sanırım adet böyle okul yolu üzerindeki evlerde:)Geçen gün çağla aldım manavdan sırf bu yüzden ama o tad o tad değil. Her gün bir çanak toplayıp as dala bakalım ne yapacak çocuklar? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarken "şimdi Şula çocuklardan taraf olup bana şarlayacak" dedim inanki....
      İnanki olmuş meyvenin yenmesine asla kızmam. Tamam çocuktur olmamışa da dalar onu da kabul edelim. Ama ağaca zarar vermek.. O noktada kızıyorum açıkcası. Devrim evin dışına 3 tane daha dut ağacı dikti. Biri vermeye başladı bile. İncir ağacı falan da dikti ki. Biz onları okula gidip gelen çocuklara niyet yetiştiryoruz zaten.
      Daha önce paylaşmıştım. Evin önündeki kaldırımları temizleyip ağaçlar diktik diye. Çam ve meyve ağaçları. Çocuklar gelip geçerken o fidanların tepesini kaç kez kırdı bilmiyorum. Büyümüş demir ağaçlarının dallarını çekiştiriyorlar kırılsın diye..
      Biz bu eve ilk temizliğe başladığımızda daha taşınmadan bir hırsızlık olayı yaşamıştık. Eve teker teker getirdiğimiz kolilerden dünya kadar kitap, tencere, tüp, kaset gibi şeyler çalınmıştı. İçlerinde Devrim'in sosyoloji ansiklopedisi de vardı. Hatta evin salonuna kaka yapılmıştı. Hemen bir demirci tutup her yanı demirletmiştik o zaman. Sonra biri ispiyonladı ki okuldan bazı çocuklar girmiş. Devrim müdürle konuştu, müdür biraz çocuk çağırmış (tahmin etmiş) o gün bizim kitaplar ve ajandalar geldi. Kasetleri sonra sonra etrafta açılmış bozulmuş bulduk. Mutfak eşyaları gelmedi...O zaman Devrim tüm ajandaları getiren çocuklara dağıttı mesela. Malesef garajın öbür tarafında aileler çocuklarıyla hiç ilgilenmiyorlar. İnsan sormaz mı bu tencere tava nerden geldi , bu kitaplar falan diye. Bir kısmında cidden ne kadar koparabilirsem kardır olayı var malesef...
      Uzattım ya bizim öğretmen anlattı. Bir veli gelmiş dergi parasını vermeyeceğini söylemiş. Gerekçe de "siz karı koca çalışıyorsunuz siz verin"

      Sil
  7. Başındayken bu hale getiriyorlar bir de gizli yapsalar ağacı söker bu afacanlar:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ağaç kadar güllerim de gider. o kapıdan çok rahat geçerler bahçeye...

      Sil
  8. Canım benim çocukluğuma götürüverdin beni,bizim bahçemizde de dut ağacı vardı,çok severim,çıkardım tepesine doyana kadar yerdim.güzel günlerdi...kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim sıpalar hiç yemiyorlar işin ilginç tarafı. Ağızlarının tadını bilmiyorlar..

      Sil
  9. Ağaca zarar vermeleri gerçekten üzücü:((
    Belli ki uyarmak bir işe yaramıyor...

    YanıtlaSil
  10. Malesef yaramıyor. Ama cidden o kapı telelerine düşecek ya da kaldırıma kapaklanacaklar diye daha çok korkuyorum. O kapıdan kamyon dalmıştı 2 yıldır tamir edilmeden duruyordu. Şimdi yaptıka ma kilit sistemi yapılmadı. Az sürüp yerinden oynatsalar bir de 5-6 kişi abandılar mı iner aşağı. Ayaklarına falan gelir diye bekliyorum başlarında:)))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder