yulaflı birşey...



Geçen gün lezzetli somunlar'da görünce aklıma düşmüştü yulaflı kuki yapmak. Benimkine kuki denir mi bilemediğimden yulaflı bir şey dedim başlığa...

Açıkcası tarife hiç sadık kalmadım. Hafta sonu Deniz'in doğum günü için kurabiye yaparken denemelik azıcık yapayım dedim. Ama mutfakta elim hamurların içinde gidip bilgisayar açmak zor geldi. Tam ayrıntılı okumamıştım da tarifi yapacağım zaman not ederim demiştim. Doğaçlama çalıştım bu kez...

Benim yulaf ezmem "yulaf, arpa, çavdar ve buğday" karışımı. Ben normalde de bu karışımı öğün olarak tükettiğim için evde hep bulunur.
Bir çorba kasesi kadar ezme karışım, 2 kaşık pekmez, bir kaşık, bal, 1 kaşık kadar ayva reçeli, 1 yumurtanın akı, 3 çorba kaşığı tam buğday unu, kara kuru üzüm, kırık ceviz, 2 kaşık kadar hindistan cevizi....

Böyle işte. Resmen o anda elimin altında olan malzemelerden doğaçlama yaptım. Ama o kadar hoşuma gitti ki benim anlatamam. Çıtır çıtır çerez gibi bir şey oldu. Hoş gelen konuklarım diğer kurabiyelerin yanında pek sevmediler. Ama ben fırın açışımda yapıp kenara koymayı planlıyorum. Bana göre hoş ve sağlıklı bir atıştırmalık oldu.

Yorumlar

  1. içindekiler hem çok lezzetli hemde çok faydalı malzemeler.ve cidden tam atıştırmalık görünüyor.bende denemek istiyorum.afiyet olsun ve teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle ezmeleri seviyorsan beyeneceksindir...

      Sil
  2. Ellerinize saglik afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  3. aslında böyle sağlıklı atıştırmalık hep yapıp bulundurmak gerekiyor.elimiz hep bunlara gitsin diye:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklısın. elimiz başka taraflara kayıyor sonra....

      Sil
  4. Koyduklarını okuyunca bana da cazip geldi:)

    YanıtlaSil
  5. Nefis bence,sen beğendiysen olmuştur çünkü kolay beğenen biri değilsin, ben de deneyeceğim bir gün lezzetli somunlardan aldım arşivime koydum:)

    YanıtlaSil
  6. şu karışımı alayım bir ara gerisi gelir nasıl olsa:))
    tok da tutar bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben karışımı sütle karıştırıyorum. bağırsaklarım sorunlu olduğundan yılardır tüketirim bunu...

      Sil
  7. canım ellerine sağlık.tarifi denemek için kaydettim.çok güzel olmuşa benziyor.sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım görüntüsünden belli çıtır çıtır olduğu bende denemek istiyorum belki kızımda yer

    YanıtlaSil
  9. Ne faydalı birşey o öyle.Çok sağlıklı.Yapıp yapıp atıştırmalı arada..

    YanıtlaSil
  10. İyi akıl ettimn dolapta 1 paket açılmış yulaf ezmesi var bende yapim :)Ellerine sağlık olmuş olmuş :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder