parmak enfeksiyonu...

Kaç gündür bahar geldi diye coşan ben dünden beri acılar içindeyim aslında. Sol elimin baş parmağımda nedeni tam da bilinmeyen bir enfeksiyon oluştu. Davul modunda acillik oldum resmen..

Cuma gece yarısı müthiş bir acı hissiyle uyanmıştım. Biryerlere çarptım heralde diye önemsemedim önce. Ertesi gün yine acı-ağrı vardı ama hareket ettirirken unuttum gitti. Dün annemler varken hazırladığım patates salatasının soğanlarını resmen doğrayamadım. Parmağımın yerine acıyan bir kütük koymuşlar sanki. Tırnakta az olan morluk giderek büyümeye başladı dün öğleden itibaren. Morluk ete de taştı nasıl bir acı anlatamam. Gece kıvranmaktan uyuyamadım. En sonunda Devrim'in ısrarlarıyla (ben dalga geçecekler benle diyorum) acile gitti. Ağrı kesici-antibiyotik iğne yapıp gönderdiler.

Ertesi gün sağlık ocağı hekimine gittim. Çok memnununz kendisinden. Hastanelerde uğraşmak da zor geldi. Adam direk "2 günde böyle enfeksiyon olmaz. Ortopediye git hemen" dedi. Bu arada parmağım yarıya kadar enfeksiyon kapladı rensem görünüyor. "kemiği sararsa parmağını bile alırlar" demesin mi birde..Yok yani o kadar da ciddi olamaz diyerek çıktım. Devrim'i aradım. Öğlen geldi çocuklarla cümbür cemaat üniversite hastanesine gittik. İlk etapta sağlık ocağı ekiminin tavrının doğru olduğunu söylediler. Enfeksiyonu boşattılar. Gerekirse benim yine boşaltabileceğimi söyledi. Yarın tekrar konuşalım dedi doktor.

Ben bana gülerler diye doktora gitmeye çekindim, yok parmak kesilir moduna geldi olay. Sonra basit bir enfeksiyonda karar kılındı. Tuhaf  bir gün oldu yani....

Yorumlar

  1. çarçabuk iyileşirsiniz inşallah.

    YanıtlaSil
  2. çok geçmiş olsun cnm ihmal etmemek gerek küçükde olsa :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle aslında. ama işte bu sistemde hastaneye gitmek ayrı bir hastalık nedeni...

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun. Aslında ne olursa olsun ihmal etmemekte fayda var. Sağlık bu şakaya gelmez.
    Dikkat et kendine.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Canım yaaa, geçmiş olsun, aman dikkat et, neden olmuş ki, zehirli diken filan olmasın, bahçelerde uğraştın ya, iyi mi şimdi.... Öptüm seniii....

    YanıtlaSil
  5. yok birşey batmadı. Ama azıcık tırnaklarımla oynama huyum var. azıcık açıklık varsa çeşmeden akan sudan bile olabilirmiş.
    Biriktikçe içindeki sıvıyı boşaltıyorum. Oğluşun yaptı bugün mutfak işlerini:)) biraz sudan da sakın dendide...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vah oğluşum vaah, mutfak işlerine de mi daldııı :(
      İnşallah çabuk iyileşir Saadetcim, iyi bak parmacığına, lazım o daha :)

      Sil
    2. Açıkcası yapar o mutfak işi. Yıllardır bulaşık makinası gereksiz diye akşam bulaşıklarını yıkar. Gıcıklık olsun diye bu doğum günümde aldırdım da kurtuldu.

      Sil
  6. geçmiş olsun anlattığınıza göre çok ciddi görünüyor umarım çabuk iyileşirsiniz

    YanıtlaSil
  7. Bende önemsemem böyle şeyleri ama insanın başına dert açabiliyor.Sen yinede dikkat et Saadet.İş yapacaksan eldiven kullanabilirsin.İnşalla kısa zamanda geçer, çok geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
  8. Geçmiş olsun canım, Allah beterinden korusun...
    Daha iyisindir umarım.

    YanıtlaSil
  9. çok geçmiş olsun arkadaşım önemlibişey değildir inş

    YanıtlaSil
  10. Geçmiş olsun Allah daha beterlerinden saklasın...

    YanıtlaSil
  11. Geçmiş olsun Saadetciğim, iyi ki gitmişsin doktora, hatta keşke daha önce gitseydin. Toprakla falan oynadın bayağı sen her ne kadar bir şey batmadı desen de farketmeden orada oluşan minicik bir yerden bile alırsın enfeksiyonu.Baticon sür iltihabı boşalttıktan sonra mutlaka:(

    YanıtlaSil
  12. çok geçmiş olsun canım aman dikkat et tedavini ihmal etme
    acil şifalar diliyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Canım çok geçmiş olsun önce dolama mı çıktı diyecektim ama tırnaklarınla oynadığını yazmışsın:(( bu akşam benimde kenarında çıkmış birşey geçenlerde aldığımda çok acıdıydı bu sefer ellemedim.
    çabucak iyileşir inş öpüyorum. Oğluşa da aferin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annem de dolama demişti ama değil sanırım. Tırnaktan aşağılara doğru yanık gibi bir şey.

      Sil
  14. çok geçmiş olsun.. bizim orda "dolama " diye tabir ederler o olmasın sakın. bende olmuştu acayip zonklar ,iltihap toplar,suya gelmez... çok çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  15. canım çok çok geçmiş olsun. hastaneden ürker hale geldik zamanımızda...allah yardımcın olsun.tez zamanda şifa versin sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Çok geçmiş olsun Saadet, acil şifalar dilerim..

    YanıtlaSil
  17. teşekkür ederim arkadaşlar. ^ kez daha boşalttım sıvıyı. Rahatladım epey. Şişlik var ama geçer nasıl olsa. Yani o kadar acile de gitmiştim. Basit bir işlemle kurtulacakken uğraştırdılar resmen. Neyse bu da bir tecrübe oldu bana...

    YanıtlaSil
  18. geçmiş olsun insanın acısı nerde canı orada

    YanıtlaSil
  19. Yüreğim ağzıma geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma bir güzel korkuttular beni, basit birşey çıktı neyse...

      Sil
  20. çok geçmiş olsun.ihmal etmemek lazım ama hepimiz bazen önemsemiyoruz üstünde durmuyoruz sonra büyük sorun olarak dönüyor çoğu zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. orası ööyle aslında. Ama hastanelere gitmek de o kadar zorki. Hadi gittin bekledin. Kimi zaman hekim seninle ilgilenmiyor-ilgilenemiyor yoğunluktan.

      Sil

Yorum Gönder